Jag har en hemlighet att berätta

Igår skrev jag om att vi hade flyttat och fortfarande letade lägenhet bla bla bla. 
Jag berättade inte hela sanningen. Simon ville hålla det hemligt men han hann inte berätta det för mig innan jag bubblade ut till familjen och vänner. Så då berättar jag det för alla som är intresserade! 

Vi har kontrakt på en lägenhet! 
 
 
JAAAAAAAAAA 
 
3 1/2 år tog det för oss att hitta något eget. I 3 1/2 år har vi bott i andra hand i 3 olika lägenheter runt om i Uppsala. Vi har aldrig fått spika en spik utan att be om lov, vi har inte kunnat planera långt in i framtiden.   Stressen av att veta att ens boende bara är tillfälligt är äntligen över! Igår skrev vi på papper, den 28 februari är vi ägare av vår alldeles egna lägenhet! 
Alltså fatta grejen! ÄNTLIGEN
Lägenheten är en superfin 2:a i Nyby här i Uppsala. 64 kvadrat på tredje våningen. Vi är så lyckliga. 
Dock var vi så fett fula. 
Eftersom att vi blev snuvade på en lägenhet mitt under budgivningen gjorde vi precis som alla andra verkar göra. Budade direkt till mäklaren, innan visning dessutom. En annan person hade varit på privatvisning samma dag och budade hon med. Simon och hon budade fram och tillbaka en stund men Simon vann. Det var läskigt att buda på en lägenhet vi inte har tittat på annat än på bilder. Men va lugna, lägenheten ligger på andra sidan gatan av den vi blev berövade på. Samma storlek, samma planlösning. Alltså en precis likadan lägenhet, bara på en annan gata. Så vi vet hur stor den är. Lite läskigt ändå, man vet ju aldrig vad för dolda fel man kan hitta. Men efter att ha pratat med säljaren kändes det lugnt. Han har tagit väl hand om lägenheten och han berättade en massa som han fixat och donat.
Vi är glada att vi faktiskt chansade eftersom att den här tjejen, som varit på privatvisning, kanske hade lagt ett bud innan visningen. Då hade även den lägenheten försvunnit för oss. Tydligen gäller det att spela fult och chansa när man köper lägenhet ;) 
Vi ska få se lägenheten på lördag och jag är så pepp! Jag har svårt att tro att det skulle vara några större fel som gör att vi kommer ångra vårt köp. Fel finns det i alla lägenheter.
Jag blir alldeles pirrig i magen av att skriva om det här, jag kan komma på mig själv med att le som ett fån bara för att jag kommer på att vi äger en lägenhet.
Wow. Coolt. 
 
Hur många vuxenpoäng får man för det här? 
 
Jag gjorde faktiskt ett test! 
 
http://vuxenpoang.se/vuxentest/
 
Jag fick 16 av 41 poäng. Det var medelmåttigt och tydligen ganska vuxet. Så tydligen ganska vuxet då!
 
Anonym

Åh va kul! Stort grattis!! Hoppas ni kommer trivas :)

Svar: Tack! Det tror jag :D
Janelle

Mamma ❤

Tänk om han målat alla väggar och tak svarta???? Och alla golv har röd heltäckningsmatta?? Fatta vad lycklig Petra blir då😂Hon som ville att ni skulle köpa ett ruckel som hon fick fixa 😜 Det här kommer bli så braaaa!!! För övrigt, lägenheten du är född i, vi gjorde nästan lika, såg den hastigt bara, och jag älskade den ❤

Svar: Hehe ja om den ser ut så då har vi att göra ;) Hehe ja man måste chansa lite i livet...
Janelle

Anonym

Köpa något man inte har sett för miljonbelopp?

Anonym

Jag som trodde du va gravid ☺️

Svar: Hahah nja det får gärna vänta ett par år till 😉
Janelle

Malin

Stort grattis, va himla roligt med ett eget place!!!

Svar: Tack! Ja det känns så otroligt bra.
Janelle

M

GRATTIS!
Gläds m er ,då man minns hur det var att vara ung o inte kunna få
tag i boende ,man fick hyra rum o det var hemskt!
Ni gjorde ju rätt som chansade o njut nu av att ha lyckats ,ni verkar
så gulliga båda två!
Kram fr en 70 årig tant tjej!

Svar: Ja det är galet hur svårt det ska vara. Tack så mycket för dina fina ord!
Janelle

Marie

Grattis, vad roligt! Lycka till med nya boendet.

Svar: Tack så mycket!
Janelle

Anonym

Stort grattis till er hoppas ni kommer att trivas i ert nya boende.

Svar: Tack så mycket!
Janelle