18 december

Men hjälp hur blev det jul såhär snabbt?
Vi är helt förberedda här hemma med julpyntet uppe och julklapparna inhandlade. Jag har även julkänslor nu när snön ligger vit utanför. Men ändå känns det helt muppigt att det är julafton i veckan! 
Jag och Simon gör som vanligt att vi delar upp oss. Jag firar med min familj och han firar med sin. Vi har varit välkomna till varandras familjer alla år men vi båda har svårt att släppa taget från vår egen familj ^^ Vi får se när det ändras helt enkelt.
Jag har en examination som jag ska bli klar med innan jul och sen tänkte jag ta ledigt under jul och nyårsveckan. Jag och Simon ska hålla nyår för våra vänner i år och det blir till att planera ordentligt med mat och rumpplatser. Vi har ganska gott om utrymme för folk men när det kommer till att orda med middag blev det plötsligt trångt! Men det kommer bli så otroligt kul och  mysigt det är jag säker på. 
Jag ska bara tröga mig igenom den här veckan, jag har varit så trött de senaste dagarna att jag tror att jag börjar bli sjuk. Det får dock vänta med sjuka tills efter nyår för innan dess har jag helt enkelt inte tid, som min mamma brukar säga ;) 
 
Vi ska slå in julklapparna i veckan, jag och Simon, sen är det fritt fram för julafton! 
 
Bild från förra årets jul <3