Familjemiddag och nattbad

Hej!
 
Simon har börjat jobba igen och det innebär att jag är helt ensam i lägenheten. Det var länge sedan jag var det och jag är inte helt bekväm med det. Men jag har underhållit mig med telefonsamtal och städ och sånt som jag brukar göra när Simon inte är hemma... som att titta på Vänner! 
Min plan för hösten nu är att plugga samt jobba. Jag har jobb varje måndag hos Philip, Simons bror. Han jobbar för ett företag som jobbar för Fyndiq. Så mitt jobb är att packa de ordrar som kommer in. Det finns alltid flera hundratals ordrar att packa så jag har alltid fullt upp. Det är första jobbet jag har där jag inte jobbar med kunder eller människor på något sätt. Jag har koll på mig själv och det jag gör och kan stå i mina egna tankar. Det är en skön omväxling. Tanken är att jag ska jobba minst en dag i veckan under tiden jag pluggar. Simon ska jobba kvar men nu när vi har köpt en lägenhet behöver vi lite extra fickpengar. 
Som det ser ut nu kommer jag plugga två mindre kurser som kommer hålla på under hela hösten. Jag kom inte in på det programmet jag ville så jag får försöka igen nästa år. Om jag inte kommer in som reserv i år... Då vet jag dock inte hur jag gör för kommer jag in måste jag hux flux flytta till Skövde och det behöver jag lite mer tid att tänka över. Men i nuläget kommer jag plugga en kurs på distans och en här i Uppsala. Det blir grymt! 
 
I helgen träffades jag, Simon, Patricia, Simon, Corrinda, Markus, mamma och Petra för en "vuxen"-middag på stan. Vi har aldrig förr hängt bara vi och våra pojkvänner  är sällan med allihopa så det var superkul! Jag, mina systrar och mamma och Petra har ju precis samma humor och är väldigt lika på många sätt och vi kommer så bra överrens med varandra. Våra killar kommer också bra överrens och de verkar bekväma med varandra. Jag gillar verkligen Patricias Simon och Markus, de har blivit storasyster-godkända! 
 
 
Vi åt på Texas Longhorn i Uppsala. Patricia har jobbat där under en längre tid och det blir då enklare att få ett bra bord och bra service. Personalen kändes mer avslappnad när de kunde prata med Patricia som redan visste en massa och därför redan hade hjälpt oss i våra beslut om maten ;) Skönt för oss som inte har koll på stekgrader hit och pommes dit och vilken dipp som smakar bäst. 
Jag och Simon valde Ribbsen... alltså, åh vad gott! 
 
 
Jag älskar Texas lam, men ribbsen ligger inte långt efter. 
 
 
Om ni tittar på den söta lilla grytan med ostsåsen som står framför Patricia ser ni ett sugrör! Patricia har pratat så högt om den här ostsåsen och har tydligen sagt många gånger att hon skulle kunna dricka bara den. Så när hon fick den serverad var det redan ett sugrör i ;) Hon tyckte att det var jätteroligt och vi skrattade gott åt det. 
 
Efter maten hade jag och Simon bestämt med Philip att vi skulle nattbada på Fyrishov. Vi kunde inte bada första gången det var nattbad eftersom att Simons operation låg runt det datumet. Därför ville jag så gärna åka iväg den här gången. Men på Texas kände jag mig frusen och inte speciellt taggad eftersom att det såg ut som att det skulle börja regna. Tur att jag sen innan hade frågat Corrinda och Markus för de var supertaggade och fick till och med Patricia och Simon intresserade. De hade dock inga badkläder med sig så de åkte med Markus i bilen så gick jag och Simon till Fyrishov där vi mötte upp Philip. Vi bytte om och tog ett par platser precis intill poolen. Såklart började det regna och det var lite kyligt med fan, nu var vi ju här! Jag hade förväntat mig att det skulle vara skönt i vattnet när det var så kyligt på land, men nej. Det var rätt kallt i vattnet. Men så länge vi höll oss i rörelse var det helt okej. Ett par killar som vi inte kände kom fram och frågade om Simon och Philip ville köra en brottar turnering med dem. "JA!" ropade Philip och kastade sig upp på Simons axlar! 
Hahah det var så otippat men så roligt! De körde 2 eller tre gånger och jag vet inte vem som vann med Philip sa att han och Simon vann så jag får väl tro på det då ;) 
Mina systrar, Simon och Markus anslöt sig och vi badade och bastade en timme eller så innan det var dags att  gå. På land dansades det Zumba och jag, Corrinda och Patricia gjorde ett gott försök att hänga med ifrån vattnet. Det var inte vackert men vi blev varma! 
Vi gick där ifrån strax efter midnatt och det regnade men nu var vi varma när vi fått på oss torra kläder. De andra tuffade iväg med bilen medan jag och Simon bestämde oss för att gå hem. Philip tog cykeln så vi sa hejdå till varandra ungefär halvvägs hem. Det tog oss kanske lite mer än en halvtimme att gå och det regnade hela tiden, men det var ändå mysigt. En regnig promenad mitt i natten är inte så farligt som det låter. 
Väl hemma mös vi ner oss i soffan och tittade på serier innan det var dags att sova. 
 
En lördag jag kommer komma ihåg länge! 
 
Kinna

Var är du? Är saknad.