Stockholm

Fy fasen. Nu har det hänt oss. En attack i vår huvudstad... 
Det är vidrigt, fruktansvärt och sorgligt. 
 
Jag har haft extra koll på mitt facebook flöde idag, jag har läst vad andra skriver och alla de som sagt att de är okej. 
Jag tänker inte skriva något långt inlägg om hur hemsk den här händelsen är. Det har vi alla läst flera gånger på alla möjliga sorters forum. För det är hemskt!
 
Istället skulle jag vilja be alla att inte lägga press på att alla andra "måste reagera" på det som hänt. Att lägga ner sin egna energi på att tala om för någon annan att man inte får ha kul, eller att man inte får göra som man vill så tätt inpå det som hänt, eller att man måste skriva om en viss grej på sin blogg, är bortslösad energi. 
Det verkar som att vissa personer antar att alla ska reagera på exakt samma sätt. Och gör man inte det då är man en kall jävel som inte bryr sig. 
Jag vet att alla med en gnutta vett i huvudet tycker att det som har hänt är vidrigt. Vi behöver inte påminna varandra om att sörja. Det gör alla på sitt egna vis.
Sprid inte mer hat i en redan utsatt situation.
 
Va den större människan. Ta hand om varandra när Sverige skadas.
 
 
Bildresultat för sveriges flagga hjärta