Storkalas

I helgen var jag och Simon bjudna på 50-årskalas. Egentligen blev vi bjudna på vår vän Ettas 22-årsdag, men eftersom att hon kommit överens med sin pappa om att ha hans 50-års fest på hennes födelsedag så slog de ihop. Etta som inte tycker om att stå i fokus, inte ens på sin egna födelsedag, var nöjd med att få en stor fest på sin födelsedag utan att vara huvudperson ;) 
Därför så hade hon bjudit in en del utav sina kompisar och vi kom dit och hade en otroligt rolig (och lång)  kväll tillsammans. Ettas pappa hade till en början inte trott att det skulle komma så många, men jag tror vi var runt 60 pers totalt om jag inte mins fel. Trotts att det var lite kyligt gick det bra att sitta i partytältet med filtar och värmelampor. Där satt vi sedan och snackade och lyssnade på familjemedlemarna och vännerna som höll fina tal. Etta sprang som en dåre fram och tillbaka och fixade och grejade och såg till så att alla hade det bra. 
 
 
 
Fina Etta!
 
 
Kvällens höjdpunkt var helt klart beerpongen. Nästan alla var med eller tittade på och vi spelade hela kvällen! Jag var med en gång och vann. Då behövde jag inte spela något mer ;) 
 
Maten vi åt kom ifrån en foodtruck som hyrdes in och stod på gräsmattan. Man fick själv gå dit och beställa ifrån en meny. Nachotallrik, tacotallrik eller burrito fanns det att välja på. Till alla maträtter kunde man sedan välja nötkött, pulled pork, kyckling eller vegetariskt fyllning. Supersmidigt och smarrigt! Till efterrätt serverades den godaste chokladtårtan jag någonsin smakat. Den riktigt smälte i munnen och om jag inte varit så mätt hade jag säkert ätit upp en hel själv! 
 
 
Ettas pojkvän Filip fyller år bara dagen innan Etta själv. Så han blev lite firad han oxå. Jag och Simon klistrade ihop ett bildkollage med bilder på dem två under åren som gått. Jag själv tycker att det är otroligt roligt med kollage och dessa två tycker inte att man ska köpa någon present, så ett kollage tyckte jag var lagom ^^ 
Nu tog jag såklart ingen bild innan jag slog in paketet, men jag tog en efter ;) 
 
 
Den lilla ballong-grejen kommer ifrån TGR. Jag köpte bara 3 stycken men de var så söta och satt kvar på paketet hela kvällen så jag kommer absolut köpa fler! 
 
Filip och Etta <3
 
 
Stort Grattis vänner på er dag (i efterskott, hehe) och tack för ett fantastiskt kalas!