Kalas, Kalas, Kalas

Vilken jäkla helg alltså! Vad jag hann med en massa! Har nog träffat typ alla jag känner på bara 2 dagar (förutom min egna familj... ups) 
 
Fredagkväll startade jag och Simon helgen med en middag tillsammans med Simons pappas sida av familjen. Huvudanledningen var för att fira både Simon och Simons brorsa. Brorsan fyllde tidigare i september och Simon fyllde den 8 oktober. Vi åt gott och drack ett par glas och tyckte sedan att klockan var väldigt mycket, trots att den bara var strax efter 21 ;)  Men fredagskvällar har man tyvärr inte så mycket energi som man kanske skulle vilja ha så därför åkte vi hemåt när vi hade fikat färdigt och öppnat paket. 
Lördag var det Simons stora dag och mitt på dagen skulle vi hem till Simons mamma för att fira med den sidan utav familjen. Alla kom och det fanns massa fika och en väldans massa presenter. Killarna har varit riktigt snälla i år med andra ord ;) 
 
 

Mina paket öppnade Simon, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, i början av veckan. Men på morgonen fick han ett paket ändå. 3 par strumpor som jag glömt att jag köpt. Jag var ute i för god tid och gömt de för bra ;)
Och alla som känner mig väl vet att jag älskar strumpor med roliga motiv. Därför fick Simon ett par med Yoda, ett vinrött par och ett par med en massa mops (hundrasen) som bar en grillad kyckling på huvudet. Köpt från H&M!
Favoritpresenten från mig tror jag nog var Hot Dog Maker'n! 
Ja, en maskin som grillar korvar!  Hur bra som helst! I alla fall om man har en pojkvän som tycker att korv med bröd är den absolut godaste lunchen ;) 
 
 
Vi hade våra misstankar men korvarna blev supergoda och man behövde inte göra någonting annat än att lägga på korvarna och lägga bröden i ugnen under och sedan ställa in önskad  tid. Efter en 15 minuter ungefär var korvarna sådär härligt goda som de blir i vilken kiosk som helst! Tummen upp!
Nej, jag skaffar inte alltid jätteseriösa presenter. Men önskar man sig inget speciellt så är det roligt att chansa på random presenter! 
 
 
 
Lördagkväll hade vi bjudit in våra vänner för att fira Simon en tredje och sista gång. Fler än väntat kom och alla stannade längre än planerat. Häääärligt! Alla verkade ha haft en bra kväll och Simon och jag kände oss nöjda. 
Dagen efter frågade min vän om hon kunde få komma hem och bara chilla hemma hos oss. Jag svarade att det är klart, om hon var beredd på att jag mest skulle sitta vid datorn. Hon är ingen speltyp som jag men hon förvånade mig stort och spelade tillsammans med oss hela dagen. När det sedan blev kväll bjöd vi över Simons brorsa, som spelat med oss under dagen, för en skräckspelkväll! 
Ni som sett min Instatory har kanske sett hur vi "tvingade" min kompis Anna att spela vidare trots att hon var så rädd att hon skrek. Men hon tog sig igenom en stor bit utav spelet och vi var imponerade allihopa! 
Jag älskar att se på när andra spelar skräckspel, men jag själv klarar inte av att spela. Jag vågar inte röra mig och allting tar en evighet. Men nu har även jag blivit tvingad att spela nästa gång vi ses. Vi får väl se hur länge det dröjer innan de tar över för att det tar för lång tid ;) 
Klockan han bli över 22.30 innan vi bestämde oss för att avsluta. Det var ju ändå söndag och alla skulle upp dagen efter. Men kul hade vi! 
 
Det enda kalaset vi har kvar nu är kalaset för alla mina syskon. Mamma är segare än segast och tar aldrig tag i att planera in något kalas...  Paketen ligger här hemma och samlar damm ;) 
 
Ni får ha det bra så hörs vi nästa gång!
 
Lisa

Åh vilken käck och rolig present :-)
Den verkar jättebra den korvmaskinen :-D

Jag är precis likadan, köper saker långt innan tex. julafton när jag hittar ngt bra och glömmer av det sen hittar jag det när jag ska slå in julklapparna haha ;-)

Svar: Haha ja precis! Man hittar på det igen av ren tur ibland ;)
Janelle

I

Firar inte din familj Simon? Han brukar ju vara med på dina syskons kalas och så tänker jag 😊 Grattis i efterskott till Simon!

Svar: Haha jo vi firar honom tillsammans med mina andra syskon som fyller i september, men det har inte blivit något kalas ännu ;)
Janelle