Helgen bara swischar förbi

Hej!
Åh vilken härlig helg jag har haft! Det enda negativa är att det var alldeles för kort... Man blir aldrig van vid att det går såhär fort ;)
Jag startade helgen, som vanligt, med tacomiddag hemma hos mamma! Patricia fyllde 21 år i fredags så jag svängde in på Ica och köpte blommor och choklad. Den riktiga presenten kommer när det blir kalas.
Simon skulle jobba till sent men smsade en stund efter att jag kommit till mamma och sa att han kunde sluta tidigare. Petra var på väg hem från jobbet och kunde åka förbi och hämta honom. Även Patricia och hennes Simon som nästan alltid jobbar helg hade ledigt och var med på tacosen. Första gången som vi 4 stora varit med samtidigt! Hoppas det blir fler gånger för vi har riktigt trevligt tillsammans!

Vi fikade efter maten och satt länge och pratade. Mycket bra men även tråkiga saker. Som att en familjemedlem på min pappas sida har dött. Hon blev 102 år gammal och gick bara och väntade. Tyvärr har vi inte kunnat träffa henne på länge pga situationen med min såkallade pappa. Väldigt tråkigt. Men jag hoppas att hon har det bra där hon är nu.

Precis innan vi åkte ifrån mamma bestämde sig båda Simon för att de skulle höras samma kväll och spela CS-Go mot varandra. Båda har påstått att en själv är bättre och de har länge velat spela mot varandra. Så när vi kom hem satt de länge och pangade på varandra! Kul att de bondar lite ;)

Under lördagen hade jag tänkt att jag skulle göra en massa. Simon åkte iväg till sin pappas land för att hjälpa att ta upp bryggan inför sommaren, så jag blev ensam. Jag valde att inte följa med då jag har varit förkyld hela veckan och bara ville ta det lugnt. Att jag istället tog en kort powernap på 2 timmar behöver vi inte tala om...!
Inget städ, inget fix, inget bra gjort. Jag bata latade mig ;) Men faktiskt så tror jag att det var helt rätt sak att göra för idag mår jag toppenbra!
Jag och Simon åkte ner på stan och shoppade lite idag. Simon hade presentkort han ville använda och jag behöver basis kläder. Typ byxor, linnen och t-shirts i enkla färger. Vi båda hitta en massa bra!
Och en sak som gjorde mig så otroligt jäkla glad är att jag gått ner 2-3 byxstorlekar sen senaste gången jag köpte byxor! (Vilket var nån gång i våras)
Jag har sen i våras jobbat på att gå ner i vikt och jag lyckas jäkligt bra måste jag få säga. 10 kilos avdrag sen jag började. Många har frågat och mina vänner säger att de kan se jättemycket skillnad. Men när man själv står i affären och måste välja flera storlekar mindre än tidigare, då känns det jävligt bra! ;) Heja mig!

Senare kom mina två vänner Etta och Anna ner på stan. Vi ville tona håret idag så vi köpte hårfärg och tog oss hem till mig där vi satte igång med detsamma. Vi var skjukt effektiva men det tog ändå nästan 3 timmar innan vi var helt klara! Längst tid tog det för mig att få i all hårfärg. Jag har väldigt tjockt och ganska långt hår och duktiga Etta kämpade på så tappert medan Anna sköljde sitt egna hår. Det är inte lätt att hantera mitt hår men Etta fick till det riktigt jäkla bra! Jag har än så länge inte hittat några fläckar ;)

Vi alla valde olika nyanser men det blev ändå rätt lika. Etta valde en mörk hårfärg med rött inslag. Annas färg hette "Dark Brown" och min hette "Darkest Brown." Just nu ser mitt hår nästan svart ut, men eftersom att vi bara tonade så kommer färgen att sakta försvinnan.
Jag är jättenöjd med min nya hårfärg och jag ska ta en bättre bild imorgon när det är ljust ute. Etta och Anna blev nöjda de med.
Vi hann äta middag tillsammans innan tjejerna behövde åka hem. Sen spenderade jag kvällen med att vara fixerad av mitt egna hår ;) Jag var ju typ blond innan, alltså är det en väldig skillnad för mig och det kommer ta tid innan jag vänjer mig!

Härlig helg och jag hoppas att nästa vecka bjuder på lika härligt väder som vi har haft! Det känns inte lika jobbigt att det börjar bli höst då ;)

Ha en bra vecka!