Jag ogillar att åka tåg

Vår bil gick sönder för en vecka sedan. Tror ni att jag redan är trött på att åka tåg? Då gissade ni rätt! De första dagarna var det okej, för jag fick sjuk XP i Pokémon Go ;) men nu har jag provat tåg igen och nej, jag gillar det inte. Själva tåg-biten är hur skön som helst och går fort! Men att ta sig till och från tåget är en resa på 50 minuter, all väntetid inräknad. Plussa 9 minuters tågresa och man är uppe i nästan en timme. Nu är det bara en timme förvisso och många har betydligt längre än så att resa. Men alternativet är ju bil som går på 30 minuter, då suger det att spendera dubbla tiden!
Men nu är bilen hos mecken och förhoppningsvis kan de rädda bilen utan att det kostar oss en helt ny bil. Ny bil kommer det att bli, förhoppningsvis innan sommaren. Allt går med lite planering och besparing ;) Dessutom var det väldigt välplanerat av vår bil att gå sönder under veckan då det var kaos i trafiken. E4:an var det åtminstone stopp på har jag hört. Jag satt fast i 50 minuter samma dag bilen dog och det var den minsta tiden man fick spendera om man fastnade.

Jag har velat visa er vår pumpa Simon och jag gjorde för 2 veckor sedan!

Vi hade sjukt kul och resultatet var över förväntan! Den blev precis som jag föreställde mig!
Jag hade tidigare klagat inför Simons familj att han inte velat göra någon pumpa med mig, han förstod inte grejen ;) Då kom Simons mamma och brorsa förbi med en överraskningspumpa som vi såklart karvade på en gång :D Simon tyckte det var kul och jag fick till slut min pumpa, win win ^^

Annars i mitt liv händer det inte så mycket, jag fortsätter skriva på min NaNoWriMo novell, det går sådär just nu. Jag ligger efter som man och om en vecka ska jag iväg i 4 dagar och jag vill gärna ligga långt före innan dess!
Det är kul men stressigt ;)
Jaha det var en liten uppdatering. Man blir sjukt otaggad på att sätta sig o skriva inlägg efter en timmes intensivt skrivande på en novell.
Tur man kan åka tåg till jobbet då...?
Ha det bra!

Lillgammal

Vilken läcker pumpa! :)

Svar: Tack! :D
Janelle