skit

Jag har hamnat i ett träsk. 
Just nu tar jag mig bara igenom dagarna, jag ser inte riktigt fram emot något, varken att åka till jobbet, att komma hem, att äta, att träna, att ta det lugnt, att sova... inget. 
Ingenting speciellt har hänt, det är bara samma jäkla skit som maler på hela tiden. Jag har under en längre tid gått omkring med en stor  klump i magen som aldrig riktigt vill försvinna. Så jag tar mig bara  igenom dagen. 
Sålänge jag har någonting att göra försvinner tankarna iväg och jag kan fokusera på det jag gör. Men jag gör ingenting helhjärtat. Jag bara gör det för att jag inte har någonting bättre för mig för stunden. Skitjobbigt är det och jag vet inte vad det beror på. Det kan tänkas vara all stress och skit som kommer ikapp mig. 
Jag hör från andra hela tiden hur stark jag är när tuffa saker händer, men helt ärligt så känner jag mig inte så stark just nu. Jag känner mig tom. Och det skrämmer mig. 
Jag har fått sådanna här dippar förut. Inte så konstigt kanske men tanke på allt som har hänt och mycket mer som  är personligt för mig som jag inte har delat med mig av. Men alla dippar brukar jag arbeta mig igenom så fort som möjligt, nästan förnekat dem. 
Jag tycker inte om att prata om det, kanske är det därför folk har fått uppfattningen av att jag är stark. Jag visar inte  allt som gnager i mig. Jag är expert på att låtsas som att allt är bra, för i studen är det bra och jag glömmer idioter som trycker ner mig och min familj. Men att hela tiden trycka undan känslor tar mycket.
Att umgås med familjen är underbart. När jag är med mina vänner känner jag mig fri och bekväm. När jag är ensam med Simon känner jag mig trygg och älskad. Men när jag är själv känner jag mig tom och ensam. 
Det är jobbigt. 
Min mamma skriver ofta på sin blogg om den före detta pappan som gör skit efter skit efter skit. Jag läser och känner hur hatet för den människan växer och växer. Jag tycker att han är orättvis och hemsk. Men jag är så maktlös att det enda jag kan göra är att hålla med när folk påpekar att han är en idiot. Det finns lixom ingenting man kan göra för att få situationen att bli bättre. Vi kan bara ta emot den skit han kastar på oss och hoppas att han en dag låter oss vara. 
Mig låter han ju vara. Han pratar inte med mig, han bryr sig inte om mig. Hittils det här året han han skickat 3 sms till mig... 3 sms på 5 månader. Ett när jag fyllde år, ett grattis när jag tog körkort, och ett där han berättade att han åkte till Thailand. Ett sms inte ens min mamma fick... 
 
Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här. Jag vill skriva av mig, jag vill att ni ska veta att det inte är lätt just nu. 
Det kanske låter som att jag sitter hemma och gömmer mig och är heldeppig men så är inte fallet. Jag mår helt okej, det är bara en stor oro som bultar inifrån som jag tampas med just nu. 
 
Malin

Kram till dig! Det du och din familj tvingas gå igenom är sjukt och att ni tar er upp ut sängen varje dag är imponerande. Ingen ska behöva genomlida det eran sk pappa utsätter er för. Ta en dag i taget och omge dig med de människor som får dig att må bra.

Anonym

Styrkekramar till dig <3

Anonym

Du har gått igenom något oerhört jobbigt, så att dessa dippar kommer är inte alls konstigt. Att bli så övergiven och sviken av en förälder är fruktansvärt, jag har själv gått igenom det som barn och är nu jämngammal med din mor, så jag vet hur ont det gör. Massor av styrkekramar till dig och din familj 💜 / Anneli

Teresia

Hej! Läser din mammas blogg och råkade hamna här och läste just det här inlägget. Vill bara skicka dig en massa kärlek!!!
Det är inte konstigt att livet känns tufft. Förmodligen helt normalt att du reagerar som du gör. Hoppas det vänder snart!!

Teresia

Hej! Läser din mammas blogg och råkade hamna här och läste just det här inlägget. Vill bara skicka dig en massa kärlek!!!
Det är inte konstigt att livet känns tufft. Förmodligen helt normalt att du reagerar som du gör. Hoppas det vänder snart!!

Ellen

Jag tycker du ska och prata med någon. Tror att det inte är bra att gå och bära på allt det där inom dig. Kanske prata med någon som får dig att hantera allt? Så att du inte ska ha dippar och må dåligt. Livet har sina dalar och toppar, när när man befinner sig på botten så är det verkligen bra om man har någon att få ut allt inför. Så att det är lättare att kämpa sig upp mot toppen.

Jane

Stor kram till dej ❤ ❤

Rebecka

Hej. Jag vill bara säga att jag förstår dig, jag har oxå en "pappa" som inte är värd namnet. Jag kallar honom numera för spermadonator och gubbjävel om jag måste prata om honom... Jag har läst din mammas blogg ibland och känner igen det beteende hon beskriver att han har... Hur som helst så vet jag hur det känns och vill bara säga det och någon gång lugnat det ner sig, han kommer trötta ut sig själv till slut även om det kan ta år. Kram

Sama

Var rädd om dig<3

Lisa från Skåne

Det som du och hela din familj går igenom är det inte konstigt att det blir en reaktion till slut. Kroppen och själ klarar inte hur mycket som helst. Är förvånad att ni tar er upp ur sängen och orkar gå till jobb och skola. Prata med någon utomstående så kanske du kan må bättre. Var rädd om dig! Kram från Skåne.

Petra

❤️❤️❤️

Lisa

:-( <3
Det du , din mamma och dina småsyskon får gå igenom pga den så kallade pappan är hemskt..
Jag tror på karma och den tiden kommer säkert då han sitter ensam och olycklig och undrar varför..
Man behöver bryta ihop, vara arg och ledsen för att sen komma igen..
Som någon annan skrev, prata med någon utomstående kanske hade varit bra??
Skickar massa kramar och kärlek till dig och din familj <3

Johanna

Tycker som Ellen, gå och prata med någon som inte känner dig eller din "pappa". Någon som vet vilka frågor som ska ställas och kan förklara varför du känner dig tom. Att erkänna att man behöver hjälp är så mycket svårare än att "bara" uthärda det onda, men jag tror att man förlorar lite av sig själv varje gång. Kram!