Uppsalajakten

I lördags var det egentligen menat att jag skulle på dop med resten utav familjen. Men eftersom att min syrra Trixie tävlade i gymnastiktävlingen Uppsalajakten (eller som det hette när jag själv tävlade, Busam) så valde jag att stanna hemma och gå och hejja på henne. Tanken var att Patricia skulle följa med mig för att hålla mig sällskap, för Simon skulle ta hand om Doris. Perfekt! Mamma och ungarna åker på dop, jag Patricia och Trixie på Fyrishov för tävling. Topp. 
Bara det att Jamie blev sjuk en halvtimme innan de skulle till dopet ;) haha såklart. Patricia blev då hemma med Jamie och jag och Simon lämnade av Doris hos henne och åkte sedan till Uppsalajakten. Det funkar det med! 
 
 
Jag och Simon köpte lite fika och mat påvägen till Fyrishov, placerade oss högst upp på läktaren och inväntade Trixie och hennes grupp. Hon har bytt skola att träna på, en skola som är lite mer seriös. Jag tror att det är för att tränarna på den här nya skolan är vana tränare som har varit med länge. På den förra skolan är tränarna typ 14 år och gör det för skojs skull. Det är såklart därför man tränar gymnastik från första början men nu blir det lite mer på riktigt. Jag tror ni förstår vad jag menar. Jag var själv tränare när jag var runt 15 och det var superkul, men det blir ju inte så seriöst när det kommer till att tävla. 
Hur som helst, Trixie är nöjd och glad och det är det som räknas. 
Jag fick med mig min mammas nyinköpta kamera så jag kunde filma hela Trixies uppträdande. Hon och resten utav hennes grupp var superduktiga och efterråt kom Trixie till mig och Simon och fikade lite och snackade en stund. När det sedan var dags för prisutdelning blev det lite nervöst. Jag såg på Trixie att även hon var nervös, men förväntansfull. Det finns 2 "grupper" man kan vinna pris för. Jag kallar det "grupp" för jag vet inte vad jag ska kalla det. Men i den första gruppen tävlar man i fristående (en slags dans) matta och plinthopp. Den andra gruppen tävlar man i trampett. Det finns alltså 2 chanser att vinna medalj. 
Trixie och hennes grupp vann brons i båda "grupperna"! 
 
IMG_9552
 
GRATTIS! 
 
Det är första gången hon vinner medalj och hon var så glad! Grymt jobbat tjejer! 
Vi möttes upp efter prisutdelningen där vi snackade lite med mammas kompis och hennes dotter som Trixie är vän med. Den tjejen hade vunnit ett guld och ett silver, superkul! 
Jag skjutsade hem Simon och sedan Trixie. OBS: JAG skjutsade hem Trixie! IIH! Hon tyckte att det var coolt att jag kunde köra bil och jag svarade: JAG VET! :D 
Vi kom hem ungefär samtidigt som mamma och gänget och vi snackade en stund i hallen innan jag åkte iväg igen, hämtade Simons brorsa och sedan hem till oss. Vi beställde pizza och bänkade oss framför melodifestivalen. 
 
Superkul med Trixies medaljer, hon kommer komma ihåg det för alltid!