Glad Påsk

Glad Påsk allihopa! Hoppas att ni har haft en trevlig dag med god mat och godis ;) Godis kan man säga att det har blivit för min del... Jag var på en påsklunch hos Simons mormor igår och hela familjen på den sidan kom. Jag fick flera ägg och Simon fick flera han med. Idag var det middag hemma hos min mormor och morfar och där fick jag ännu flera ägg. Inte ett, inte två, utan 3 ägg plus en stor chokladkanin! Hela jäkla köksbordet är fullt av godis! Man får hålla i hatten så man inte smäller i sig allt på en gång :S 

Alla syskonen kom med till mormor och morfar, mamma var där, moster var där, en kompis till familjen som tog med sin kille och bebis och så Patricias nya kille som heter... Simon... jo jag är seriös ;) 
(Min Simon var inte med, han firar påsk på landet med sin pappas sida av släkten.)
Det blev alltså en riktigt stor påskmiddag/lunch, jättetrevligt! 
 
Jag hade gott med tid på morgonen och ville prova att fläta in ett hårband med blommor på i håret, det blev riktigt bra och det fick sitta i under dagen. 
 
 
 
Lite vårigt ^^ 
 
Efter middagen blev det äggjakt. Vi tog det i flera omgångar. Först gömde Patricia sina chokladkaniner, sen gömde jag mina kinderägg jag skaffat med tillhörande godispåsar, sen gömde jag ägg till mamma och Petra, sen gömde mamma och Petra och sen tror jag vi var klara! En hel del ägg blev det i alla fall ;) Mormor och morfar gömde inte sina ägg i år, det behövdes inte. 
 
Chokladkaninerna var nog en utav favoriterna för i år!

 
Detta hade jag fixat: 
 
 
Ägget till Patricia och Simon, en påse till varje resterande barn plus 2 kinderägg i var. Ganska lagom tycker jag och de blev nöjda. Det var svårt för dem att hitta kinderäggen och det är väl ett utav det roligaste, själva letandet alltså ;)
 
Nu tog jag inte kort på den, men mamma och Petra hade skaffat ett lika stort ägg som ungarna fick förra året: 
 
2015: 
 
 
 
Förra året skojade vi om att det fanns ett favoritbarn i familjen! 
 
 
Äggjakt in action: 
 
 
Ett utav deras ägg hade vi tejpat fast under bordet! 
 
Till efterrätt hade Petra fixat en alldeles underbar påsktårta! 
 
 
Alltså titta på den vad söt den är! Allting har Petra gjort helt själv, varenda blomma morot och kaninrumpa! 
Den var precis lika god som den såg ut att vara med en härlig citronfyllning och grädde gjord med amarulalikör tror jag. Fantastiskt god. 
När solen sedan försvann och vi insåg att klockan redan var 19 började vi packa oss hemmåt. 
Maria och bebis åkte tidigare, innan fikat, ungarna käkade godis och tittade på Röjar Ralf och de vuxna diskade och plockad undan. Jag fanns typ mitt emellan de två lägena hehe. 
Det blev sent men det var en riktigt trevlig dag! 
 
Jag hoppas att ni har firat Påsk på ert bästa sätt. 
 
Glad Påsk!
Anonym

Glad påsk! Vilken fin tårta!