Förra helgen

Hur blev det fredag? Hur? 
Det känns mer som en onsdag, möjligen torsdag. Men fredag är det idag. 
Skönt! Hellre det än att det känns som att det är fredag när det egentligen bara är tisdag hehe ;) 
Den här helgen har jag inte mycket planerat. En tjejkväll är beställd annars ska jag nog bara ta det lugnt. Förra helgen flängde jag runt som en total dåre genom hela stan. Jag träffade tjejerna för en fika på fredagen, åkte direkt från stan till mamma och sen hem. På lördagen träffade jag mamma och moster Petra på gränby för en "grattis-för-att-du-klarade-körkortet-fika" på starbucks. 
 
 
Mamma bjussa på fika och Petra gav mig en nyckelring, typ, som var tänkt till bilnycklarna. 
Så söt!
 
 
Simon tycker att den är för stor. Och ja den är kanske lite stor men den är söt! Som tur är så har vi två uppsättningar av bilnycklar så om han inte vill ha min nyckelring så slipper han :D Än så länge har han inte bytt ;) 
 
Väl hemma hade jag ungefär en kvart på mig att göra mig redo och slå in en present (som jag köpte på gränby) för att sedan bli hämtad av Simons mamma som så snällt kunde skjutsa mig till Simons kusin. Hon fyllde 12 i veckan och hade party förra helgen. Simon jobbade till kl 19 på kvällen och kom senare men jag var med från början. Det bjöds på smörgåstårta och fika. 
Min present, som jag måste få säga att jag blev väldigt nöjd med, blev en total improvisation när jag kom hem efter gränbyfikat och insåg att vi inte hade något presentpapper... 
Men på TGR hade jag hittat en liten tygskål typ som mamma och Petra tyckte att jag kunde använda. Det blev min räddning. För med den och två smycken inslagna i tidningspapper så blev det en riktigt fin present. Som tur var hade jag genomskinligt presentpapper som jag köpte för evigheter sedan i tron om att det var silverfärgat... (Ställ inte genomskinligt papper tillsammans med mönstrat,  det blir lätt förvirring i mindre intelligenta varelsers huvuden.) 
Men presenten blev väldigt lyckad. 
 
 
Kusinen fick ett armband och en humörsring. Båda två köpta från Claires på Gränby. 
Armbandet hann tyvärr inte hamna på bild men ringen gjorde det. 
 
 
Den fanns i flera olika motiv ifrån Emojis-världen ifall ni (som jag) blev sugna på att köpa en till er själva. 
 
Kvällen avslutades med lite Mello och sedan sen hemfärd. Simon som skulle jobba tidigt på morgonen gick raka vägen till sängen och jag spenderade min lördagskväll framför datorn med min goda vän Etta på andra  sidan skype-samtalet. Underbar dag och en fantastisk avslutning!
 
På söndagen sen besämde jag mig för att vara hemma och ta det lugnt. Det  slutade med att jag drog fram strykjärnet(!!!) lixom va? Jag har aldrig förr strukit något. Men där och då tyckte jag att det behövdes. Ja okej det behövdes verkligen men ändå. Jag strök inte ens mina egna kläder, bara Simons skjortor! Hahah
Så det hände!  
 
Under måndagen sen träffades jag upp med mina fina tjejer och spenderade en heldag tillsammans! 
Först lunch på stan sen fika och shopping på Gränby. 
Vi snackade en massa skit, skrattade en massa och retades med varandra. Underbart <3 
 
Därför känns det helt okej att inte ha så mycket planerat den här helgen. Det blir tacos som vanligt ikväll och middag och möjligtvis mello på lördag med tjejerna. Men annars ska jag ta dagarna som det kommer. 
Det kommer säkert hända en massa grejer bara för att jag har bestämt mig för att ta det lugnt  ;)
 
Trevlig Helg på er!