Familjen Annorlunda - tillbakablick

Tydligen så går Familjen Annorlunda säsong 2 i repris på tv4 just nu. Varje dag 11.45 om jag inte minns fel. Alltså den säsongen som jag och min familj var med i Familjen Annorlunda!
 
Foto Linus Nilsson
 
Jag kunde såklart inte vänta med att se alla avsnitten med en gång så jag knappade in mig på tv4-play's hemsida och tittade igenom alla avsnitt med en gång! 
 
ALLA ÄR SÅ SMÅ!

Kolla småtjejerna. Idag kan man ju knappt kalla dem för småtjejer, men då var de pyttesmå! <3 
 
 2010  Trixie Novalie Lovelia
 
Trixie och Lovelia
Foto Linus Nilsson
 
Det var kul samtidigt som det var jobbigt att titta igenom alla avsnitt igen. Kul att se igen, men jobbigt att se sig själv! Jag såg bara trött och uttråkad ut hela tiden. Hade jag gjort om det idag hade jag tänkt mer på hur jag hade hållningen, hur jag såg ut i kameran och ja bara se mer pigg ut helt enkelt ;) Jag kommer ihåg att jag helst inte ville säga så mycket när jag och Patricia blev synkade tillsammans. Jag läspade ganska tydligt på den tiden, vilket jag var medveten om, och försökte alltid ta mig igenom en mening utan att använda bokstaven S. Inte så lätt när man försöker. Därför är jag sjukt stel och säger konstiga saker ibland när jag letar mig förbi ett ord som innehåller ett S. Hade jag gjort om det nu hade jag inte brytt mig. Jag vet inte om jag läspar. Ingen har påpekat det när jag frågar, kanske att jag läspar lite men förhoppningsvis inte lika mycket som förr. 
Men förutom mig då så var det kul att se. 
Förutom den där mannen som inte längre finns i våra liv. Men att se honom i tv berörde mig inte så mycket. Det var bara konstigt att se honom så glad och pratsam. För när han fortfarande bodde hos oss och kameran inte fanns i hans nylle så kan jag inte minnas att han var sådär pratglad och trevlig... sjukt va. 
 
Något som förvånar mig är att Corrinda nästan aldrig sa ett trevligt ord! Haha hon var fan sur för något HELA tiden! Surunge ;) 
 
Foto Linus Nilsson
 
Hon och Robert hade något väldigt otalat med varandra. De två bråkade med varandra hela tiden. Robert tyckte att det var kul att reta Corrinda och Corrinda blev skitsur för allt. Haha inte lätt att vara 9 år med en egen vilja ;) 
 
Foto Linus Nilsson
 
 
Foto Linus Nilsson
 
Om ni är nyfikna så ligger alla säsongen av Familjen Annorlunda på Tv4play. Gå och och titta!
Om vi fick frågan så skulle jag vilja vara med en gång till. Det var jätteroligt under inspelningen och allt vi fick göra och uppleva. Mycket har hänt sen vi var med i tv. Vi har blivit äldre, fler barn, färre vuxna. Svårigheter och otroliga minnen, bra som dåliga. Men något som är säkert är att samma kärlek finns kvar. I tv kanske det inte syntes. Men på tv vill man hellre visa jobbiga och tråkiga saker, som småsyskon som bråkar, än det som faktiskt är bra. Och vi hade det bra. Det har vi fortfarande! Vi har studer då vi sitter och skrattar tills tårarna sprutar. Vi har stunder då vi retas och jagar varandra i köket. Inte bara barnen, utan mamma med. Vi är en fantastisk familj och jag skulle aldrig vilja byta ut det vi har just nu!
 
 
 
 
 
Mamma:)

❤️❤️❤️❤️
Och vart hittade du bilderna?? Så fina ju, måste såklart sno dem😘

Amanda

Hej
Åh älskar programmet Famljen Annorlnda. Tyckte så mycket om er familj när ni var med! Har ingen stor famlilj men drömmer om en i framtiden, är född 95 så har tid på mig haha :)
Vad har hänt med er pappa? Min pappa lämnade min mamma dagen hon skulle föda.

Erika

Vad alla har förändrats! :)