Bråvalla 2016

Jag är sjuk, jag är trött, jag har ont i hela kroppen. 
Men jag är lycklig, har nya fina minnen och en fantastisk resa bakom mig! 
Jag och mina vänner tog vårt pick och vårt pack och åkte till Bråvalla-festival för andra året. Vi var totalt 7 stycken som åkte i två bilar och delade på två tält. 7 pers som under 4 dagar umgicks dygnet runt. Och det gick ju hur bra som helst! Det var lite reg hit och dit men vi klarade oss ganska bra ifrån det. 
Första dagen spenderades mest på att ta oss dit och slå upp vårt camp. På kvällen blev det E-Type som startade våran fesival.
 
 
 
 
Sen var det flera intensiva och fantastiska dagar som följde! 
Det var en massa bra band och artister som vi ville se men vi hade också en hel del tid i campet med varandra. 
 
 
Jag tycker, som många säkert vet, väldigt illa om att sova i tält. Det är hårt, trångt, fuktigt och jobbigt. De senaste gångerna jag har sovit i tält har jag blivit sjuk... 
Men den här gången klarade jag mig från sjukdomar. Jag var noga med solkrämen, vattnet och att äta ordentligt (inte bra och nyttig mat kanske för det fanns inte, men jag har ätit.) och det tror jag hjälpte mig att hålla humöret uppe och bacillerna borta. 
 
 
Amen alltså fyfan va roligt vi hade! Jag mår så jäkla bra när jag är tillsmmans med dessa knasbollar. Man får verkligen vara sig själv och man behöver inte bry sig om vad man tycker och tänker för alla accepterar än som man är och alltid är det flera som håller med en. Det värmer så bra i hjärtat att se tillbaka på bilderna! Vi ska absolut åka tillbaka fler gånger! 
 
 
(HAHAH Kolla snubben bakom oss! Helt random människa, vi känner honom inte! Så bra!)
 
 
Vi var inte oense en enda gång om vad vi skulle göra eller vad vi skulle se. Många ville se samma saker och de som inte ville det gick iväg tillsammans på det de ville se och sen möttes vi upp efter konserten. Vi var väldigt noga med att vi aldrig gick ensamma. Killarna kanske inte höll det lika bra men för mig och tjejerna kändes det väldigt viktigt att vi alltid gick med någon. Man har ju hört fruktansvärda historier som händer på festivaler. 
Sista dagen bestämde vi oss för att åka hem på kvällen, istället för morgonen efter. Vi hade ingen större lust att sova kvar en natt till, dessutom skulle det regna under natten så det kändes som ett bra beslut. När vi kom tillbaka till lägret för att packa ihop var det som ett tecken från ovan när hela campet blivit förstört i stormen...
 
 
Alltså packade vi in bilen, såg de sista banden vi ville se och åkte hem runt kl 1 på natten. Vi var hemma vid 4 och herreminskapare vad trött man var... Och hur skönt var det inte att sova i sin egna säng!! Jag sov förvisso med filt och två liggunderlag på festivalen, men på allvar... det går inte att sova bekvämt i ett blött tält bebott av mer spindlar och kryp än människor. Jag blev tvungen att peta på min kompis kl 7 en morgon så han fick ta bort 3 spindlar som kröp runt våra huvuden... sen mosade jag en för att visa kommande spindlar vad som väntar om de inte pyser ;) 
 
Min Simon följde inte med. Han var inte sugen och skulle jobba så han stannade hemma och njöt av "ungkarlslivet." När jag kom hem hittade jag pant, pizzakartonger och Billyspizza i frysen. Han hade bjudit över sin brorsa på spelhelg så då passade de på ;)
 
Nu sitter jag här, men halsont och hosta och är seg i hela kroppen, blåmärken från den hårda marken, och en fantastisk festival i bakfickan. 
Tack alla fantastiska människor som jag fick dela den här upplevelsen med! Förhoppningsvis kommer det bra artister nästa år igen så vi kan åka då med!
 
 
Erika

Såg ut som ni hade jättekul :)