Bästavän fyller år

Urk jag fortsätter att vara sjuk jag... hostan vill fanimej inte ge sig! 
Jag hostar så jag blir andfådd, jag har svårt att sova för att det kliar i halsen. Jag vaknar flera gånger om natten och bara hostar :( Jag har bytt till en annan hostmedecin nu, hjälper inte det blir det nog till ett besök hos farbror doktorn. 
Jag är iaf mycket piggar nu än vad jag var förra veckan. Förra veckan orkade jag knappt sitta upp. Den här veckan har jag orkat göra saker åtminstonde. Såklart har det ju varit dåligt väder så jag har inte varit ute så mycket... men jag har underhållit mig så gott jag kunnat!  

Som att åka och fira min barndomsvän jag känt forever and ever som fyllde 23 år i helgen!

 
Det bjöds på fika, tårta och gott sällskap. Tyvärr var det värdens sämsta väder över Uppsala hittils och det regnade och åskade med blixtar som slog ner lite här och var. En så nära att vi trodde den slog ner i familjens flaggstång! Läskigt. Men vi höll oss inne under det värsta vädret och fikade ^^ Matilda (födelsedagsbarnet) hade gjort en tipsrunda som alla gäster fick gå, som handlade om henne. Och låt mig säga såhär. Jag är otroligt duktig på att lyssna när folk pratar. Jag lyssnar, reflekterar och kommer med egna förslag och tankar. Men när det kommer till att komma ihåg saker alla säger till mig... nej, det går inte! Jag är så extremt dålig på att komma ihåg saker! Om någon berättar en sak för mig för andra eller tredje gången så känner jag igen det. Men om nån frågar mig hur många gånger han/hon har varit i England... Ja då vet jag att det är fler än 1 men färre är 10, så dålig haha! Nu var det alternativfrågor på den här tipsrundan, en del kunde jag och andra hade jag endast ett hum om. Men trots mitt dåliga minne lyckades jag och Simon (som var lag med mig) pricka 8 av 10 rätt! Inte helt dumt heh? ;) Bästa resultat var 9 av 10 så jag är stolt! 
När vädret sen bestämde sig för att det skulle vara uppehåll så passade vi på att spela kubb! Jag brukar vara rätt dålig men det gick över förväntat och vi vann en eller två gånger! 
Flera gäster stannade kvar och beställde pizza, men jag med min hosta visste att jag inte skulle orka så vi åkte hem. Jag ville gärna inte sitta där och hosta ner alla och dega ihop i en stol :( Fram till den här veckan har man nästan kunnat ställa klockan efter mitt hostande. Hosta framt ill kl 14 på dagen, uppehåll och sen börjar det igen vid 19.30 tiden. 
Men vi hade en jättetrevlig eftermiddag och jag tror födelsedagsbarnet hade det med ^^ Det är det viktigaste! 

Tack för en fin dag! 
 
Anonym

Testa en hel kryddnejlika under tungan hjälper mot rethosta. Grovt hackad gullök i en skål med kokhett vatten i botten hjälper också mot hosta bara att ställa bredvid sängen eller soffan luktar skit men funkar super på min son när han hostat så han nästan kräkts.

Linnea

Jag har haft hosta med jättehostattacker sen i maj. Det visade sig vara allergi mot gråbo(gräs) så nör jag fick allergimedicin försvann hostan. Så gå till doktorn och be dem även ta allergiprov för det kan ge hosta som symtom.