Snöpromenad

Herre min skapare vad det är kallt ute!! 
Men alltså allvarligt. Gå inte ut! USCH
Tyvärr så måste man ju det ibland... 
Det är så kallt att jag inte ens blir varm inomhus, lägenheten är förvisso väldigt kall den med men det kommer ju utefrån. Men i flera dagar har jag suttit med dubbla lager kläder och filtar och ändå känt mig lite ruggig. Inte kul. Just nu har vi MASSA ljus tända för att både jag och Simon var som isbitar efter den korta bilfärden hem från mamma. 
 
 
 
Jag sitter fortfarande i min onepiece men känner mig vaarm och go ^^ 
 
 
 
Jag kan säga såhär mycket...Jag är väldigt glad för att jag och Mitta kom iväg förra helgen och fotade i snön. Jag hade lätt struntat i det om det varit såhär kallt. Då var det "bara" runt -10 eller så. 
Vi har under ett par års tid träffats på något fint ställe och fotat under olika årstider. Bara  gått runt och tagit bilder på det vi tycker är fint. Trotts att jag helst stannar inomhus när det är snö ute så tycker jag ju att det är förbannat vackert som jag nämnt tidigare. Därför drog jag på mig strumpbyxor, strumpor, byxor, långärmat, tjocktröja, vinterjacka, täckbyxor, tjockaste vantarna, största halsduken och tjockt pannband och ordentliga vinterstövlar. Fan för att frysa ;) Vilket jag inte gjorde heller! I två timmar var vi ute och fotade kring Uppsalahögarna och snackade en massa skit. Det blåste jättemycket och det snöade en massa. Tyvärr var solen inte framme men jag tycker ändå att det var väldigt fint ute.
 
 
 När vi kom tillbaka till Mitta, som bor alldeles intill högarna, så var hennes föräldrar och vovvarna ute! Gaah de är så söta! Och de älskar snö ;)
 
Dotter Myrra till vänster, Mamma Wilma till höger. 
 
Sen gick vi in, värmde lite blåbärssoppa och letade oss så småningom upp till Mittas rum där vi blev sittande hela dagen. Kl 17 ungefär kom Simon förbi och hämtade mig. Vi hade då varit hemma hos Mitta sedan kl 12 ;) Bra jävla dag! 
 
Snön som är just nu är även den fantastiskt vackert, och det är riktigt charmigt på något sätt att det är så kallt som det är. Men nog föredrar jag att faktiskt kunna gå en kort promenad till bilen utan att förfrysa fingrar, tår, ben, kinder och allt annat...heheh 
 
Trevlig helg på er!