Nyårsafton

Men hjälp där försvann det året. Bara att börja på det nästa då. 
 
Min nyårsafton var magisk. Jag fick spendera den med min bästa vänner och min pojkvän. Vi åt supergod mat lagad av Etta, Filip, Simon och David. Det blev baguette med tomat till förrätt. Okfilé och potatisgratäng med sallad och halloumi som huvudrätt och en fantastisk pannacotta till efterrätt. Vårt "lilla" gäng blir bara större och större. Vi var totalt 14 st till middagen och någon till släntrade in senare ^^ 
 
 
Vi hade det supertrevligt tillsammans. Olyckligtvis tog batteriet i min kamera slut innan midnatt pga av alldeles för många selfies i spegeln ;) 
 
 
Men vi hade en fantastisk kväll tillsammans. Grannarna sköt massa raketer som vi njöt av och vi själva tände på lite tomtebloss. Sedan stod vi ute länge och kramades och tackade för året som gått och önskade varandra ett gott 2016. Kylan kröp in och vi bestämde oss för att gå in och värma oss. Vi snackade och skrattade läääänge. Tror klockan var strax efter 3 när jag och Simon bestämde oss  för att det var dags att sova. De andra gick och la sig strax efter det. Varenda en sov kvar och vi firade årets första dag med att beställa pizza och se film. 
 
Jag tror inte på det här med att bestämma sig att man ska helt ändra sig själv bara för att det blir ett nytt år. Man ändrar sig för att man själv vill det helt enkelt. Därför är mitt enda löfte precis samma som förra året, jag ska älska min pojkvän, jag ska älska mina vänner och jag ska älska min familj. Jag ska spendera mer tid med mina vänner och jag ska visa varje dag att jag vill vara tillsammans med min pojkvän. Det är löften som jag vet att jag kommer hålla. 
Att ändra min livsstil med träning och nyttigare mat är något jag redan har bestämt mig för och ingenting jag har dragit på bara för att vänta in det nya året för att göra det "officiellt" ;)
 
Året började med att jag låg hemma hela gårdagen, dels sovande och dels degande framför en film. Jag var helt säker på att en riktigt ryslig vecka med feber och snuva skulle komma men nej. Jag mår idag bra men känner mig seg i hela kroppen, sådär som man kan känna sig precis innan man blir sjuk. Det är tredje gången det händer mig! Jag är jätteglad över att jag inte blir sjuk, för det vill jag inte. Men jag blir hellre ordentligt sjuk, är sjuk ett tag och sen bli frisk... istället för att känna sig halvkrasslig men inte tillräckligt för att kunna ligga och se film hela dagen. Det suger bara. 
 
Den första januari var vi hem en sväng till mormor och morfar och firade min morfar som fyllde år. Det bjöds på glass och gått sällskap. Mamma, Petra och de yngsta syskonen var såklart med och jag fick höra om allt som de  varit med om under nyårskvällen. Det lät som om de haft en riktigt trevlig kväll. Det var kul att höra att Doris inte verkade bry sig om raketerna så värst mycket :) 
 
Jag hoppas att ni alla fick en trevlig nyårsafton och att ni kommer ihåg den ;) 
 
Gott nytt år!

Tove Lindgren

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove

Amanda Eriksson

Vilken väldigt bra blogg.:) kram