Jag är 22 jag lovar!

När min syrra Patricia frågade mig vad jag önskade mig så svarade jag färgpennor. 
-Färgpennor?
Jag: Jaa jag fick en målarbok i födelsedagspresent!

Patricia lär ju ha undrat om jag var seriös eller inte, men det var jag! 
Fast att man fyller 22 betyder inte det att man måste få bara vuxna saker ;) I alla fall inte i mitt fall. En blandning av både vuxet och lite mindre vuxet är perfekt för mig. 
Förra helgen blev det av till att fira mig! Lördagen spenderades med vännerna som kom förbi med lite paket och glada miner. Då fick jag en fantastiskt fin "recept"-låda där jag kan skriva upp egna recept (eller recept jag hittar) på fina kort och spara. Jag fick en hel påse med bara choklad (!!!) + 2 marabou-chokladkakor och en Poro!

 
(från spelet League of Legends)
 
Senare under kvällen utmanade vi varandra i MarioKart på Wii. Jag vann. Överlägset ;) 
 
På söndagsmorgonen klev jag och Simon upp i tid för att hinna baka en tårta som vi skulle ha med oss hem till mamma. Tanken var att vi skulle bjuda hem folk till oss men vi insåg ganska snabbt att vi inte skulle få plats, därför får mamma fortsätta stå för det tills jag har plats, hehe. 
 
Det blev en helt vanlig tårta med godis på mumumummuus!
 
 
(Find the Smulan ^) 
 
 
Jag fick mycket bra grejer även här. Men för att följa den röda tråden och hålla oss till det lite mer "ovuxne" så tänker jag fokusera på det coolaste sakerna jag fick! 
 
Ett stycke Harry Potter bok med otroliga bilder och en Harry Potter målarbok. 
Den vanliga boken är då alltså den första skrivna 'Harry Potter och De vises sten' fast med bilder i! Inte på varje sida men ändå ganska många bilder. Och det är så otroligt vackra! De följer samma stuk som på framsidan. 
 
 
Målarboken innehåller även den fantastiska bilder som man själv får färglägga. Inte som de klassiska "barn"-målarböckerna. Utan det är verkligen svåra bilder att färglägga. Åååh jag kommer sitta så länge med den och fokusera och verkligen lägga ner min själ i att få till det så bra som möjligt! 
Jag tycker det är skitkul att färglägga! Då jag inte är så bra på att rita så finner jag nöje i att sätta pricken över i:et på någon annans verk. Dock har det mest varit på skoj i min kalender eller på förskolan. Nu får jag verkligen färglägga på riktigt. 
Patricia skaffade ett gäng färgpennor åt mig och ett pennskrin. Hahah hon verkade tycka att det var skittråkigt men jag blev hur glad som helst. 
Tusen tack till Matilda med familj! 
 
Så alltså... nej, man är inte vuxen bara för att man fyller 22. Eller 23, eller 30 eller 40. Man är vuxen ibland och ibland inte. Min mamma och min moster anser sig själva inte fullt vuxna ibland och jag kommer följa samma spår känner jag. Jag kommer fortsätta titta på Disneyfilmer till frukosten när jag är ensam hemma. Jag kommer köpa t-shirts med minioner när jag känner för det. Jag kommer välja att vara hemma en lördagkväll och färglägga i min Harry Potter målarbok och scrolla Instagram och se allas utebilder och tycka att jag har en bättre kväll. 
 
Aaa. Tack för mig!
anna

grattis i efterskott : D hehe, skönt att man inte är ensam, jag fyllde 30 förra året och ännu åker jag pulka, vattenrutchkana, målar och ser på barnkanalen, då mår jag som bäst, när man får ta pauser för att skoja, leka o skratta och glömma allt elände som sker överallt både privat o i världen. tacka vet jag "barnbubblan" : D
kram till dig som verkar va sån snäll tjej, och din fina mamma, som jag läser bloggen hennes varje dag, hon verkar va så fin o god, person! du är lyckligt lottad som har henne tror jag allt, hon älskar verkligen er alla barn djupt det märks tydligt : ) kram anna

Lisbeth

Grattis i efterskott!
Har också fastnat för det där med målarböcker för vuxna. Himla bra när man som jag har lite problem med darriga händer, fin träning faktiskt.
Och det där med att vara barnslig.. Jag är 57 och ska ju föreställa vuxen. Och lite till..
Det är jag, men också otroligt barnslig mellan varven, och det gör livet så mycket roligare. Det finns så mycket jobbigt och svårt, så det gäller att ta vara på det roliga i tillvaron och njuta av det. Många blandar ihop barnslig och ansvarslös, men det är ju inte samma sak.
Så fortsätt att ha barnasinnet kvar, då kommer du att må bra och orka tackla svårigheterna om och när de kommer.
Kram ♥

Lisa

Man har betydligt roligare om man har "barnasinnet" kvar ;-)
Tråkigt att försöka vara så vuxen och allvarlig jämt haha ;-)
Jag är 32 snart men känner mig inte vuxen alls ibland ;-)