Vinterfestival

Jasså tydligen är dessa isskulpturer i Uppsala en del utav en hel vinterfestival som pågår! Det hade jag helt missat. Jag trodde bara det var en kul grej med isskulpturer och skridskoåkning på svandammen. Vad roligt att det finns fler saker att göra. 
 
Idag åkte jag, Simon och Simons släktingar ner på stan för att titta på isskulpturerna i mörkret. Jag är glad att vi faktiskt gjorde det för det var så otroligt vackert! Alla skulpturer var upplysta och såg ut att vara gjorda i glas. 
 
 
 
En kort promenad till Amazing Thai gjorde vi oxå och åt oss proppade! Fasen vad gott det kan vara med mat ibland. Speciellt när man är riktigt hungrig! 
Simons släktingar är så gulliga. Jag fick choklad av mostern med familj för att jag klarat körkortet och så fick jag middagen betalad av modern! <3 
 
Bilen kör jag på med. Jag jobbar i Knivsta hela veckan och kör med bilen dels för att behålla vanan men också för att lära mig våran bil som jag och Simon delar på. Den lilla skruttbilen vi har var aningens svårare att köra än körskolans bil som jag ju är van vid. Körskolan har nya fräsha volvos som nästan körs av sig själva. Vår gamla mitsubishi är heelt annorlunda. Nu har jag lärt mig den och tycker den är enkel att köra, men första gången jag skulle börja åka fick jag motorstopp. 
"Jahaaaa måste man gasa samtidigt som man höjer kopplingen?" 
Man kan säga att jag var ganska bortskämd med fräsbilen ;) 
Men andra gången jag körde gick det hur bra som helst! Inga motorstopp, inga panikattacker, inget krångel och ingen som tutat (hittills). 
Jag tycker om att köra bil. Jag älskar att jag får bestämma vilken väg som ska åkas och vad som görs med bilen och hur hög volymen är på radion. Jag kommer trivas framför ratten ;)
Svårigheter och krångel vet jag kommer hända. Jag förutsätter att det kommer hända någon gång. Det ser jag som en lektion som kommer forma mig som bilförare. Förhoppningsvis händer inget som kostar alldeles för mycket ;)
 
Imorgon är det torsdag!  Bara två dagar kvar till helg! 
Det kommer bli en låååång dag för mig imorgon... tur man har bil!! 
På fredag är min enda tidiga dag och sen blir det tacos! 

Ha en fortsatt trevlig vecka!