Mysig helg och hemlighet

Hej! 
 
Helgen som var, var fantastisk!

Under lördagskvällen bjöd vi hem min barndomsvän Matilda på Mellomys. Vi hämtade upp henne efter jobbet och handlade lite förnödenheter och åkte sedan hem till oss. Där blev vi sittande i soffan ett bra tag, ända fram till kl 01.30 ungefär. Mello, film och massa knasiga videos på youtube underhöll vi oss med. 
Som vanligt när man umgås med Matilda så hade vi supertrevligt! 
 
Söndagen bjöd på trevlig promenad i stadsparken tillsammans med Simon och Simons mamma, moster och mormor. I stadsparken stod det is-skulptörer och hackade, sågade och finslipade i enorma isblock. Vi gick runt en längre stund och fascinerades av statyerna. Har ni inte varit ner och tittat så tycker jag att ni borde göra det. Vi beslöt oss för att gå ner igen i veckan och titta på kvällen då det är upplyst av lampor och ljusslingor. 
 
Sen var det ju som bekant Alla Hjärtans dag i går också! 
Simon och jag hade en bio bokad under eftermiddagen. Så vi sa hejdå till släktingarna och gick direkt från stadsparken till bion. Vi såg Deadpool som hade premiär den 12:e. Alltså... ja vad ska man säga. Fyfan va bra den var! Om man förväntar sig samma typ av film som de andra superhjältefilmerna som Marvels teamet har gjort  så kan ni släppa den tanken med en gång. Kvalitén var densamma, men med mera splatter, grova ord, och sexskämt. Jag tyckte den var superbra! Sen tycker ju jag om sånna där löjliga filmer, haha! 
 
Vi hade tänkt att vi skulle käka gott på stan men vi bestämde oss för att åka hem och beställa pizza och se en film i soffan. 
En perfekt alla hjärtans dag!  Vi hade det supertrevligt! 
 
 
 
 
Sen så har ju jag haft en mycket spännande vecka. Livrädd och stressen och nervositeten har varit maxad. Men Ä.N.T.L.I.G.E.N har jag skaffat mig det där satans körkortet som jag kämpat med!!!
 
 
JAG! HAR! KÖRKORT! 
 
Fan alltså som jag har hållit på länge. Eller ja egentligen inte. Jag har hållit på under en väldigt lång tid, men jag har ju inte nötat körningen under hela den tiden. 
Jag har kört med Nybrons körskola sen hösten 2014. Sen har det blivit några lektioner här, några där, uppehåll nån månad och så ett par lektioner till. 
Därför tog jag en liten paus från jobbet i början av året och sattsade bara på körkortet. Det var så nära men ändå inte helt färdigt. Så jag tog alla lektioner jag kunde, läste teoriboken, gjorde tester. Sen bokades proven. 
Jag gjorde teorin förra måndagen och klarade den på första försöket (pust). Jag tror ALDRIG att jag har varit så nervös förut. När man sitter där och läser frågorna och känner hur man har Noll koll. Sen klickar man i att man är färdig och så står det att man är godkänd. Fan vilken känsla! 
En vecka senare (alltså idag) var det dags för uppkörning. Jo tack jag var nervös då med. 
Men även den klarade jag på första försöket! Det får man skryta lite med tycker jag ;)
 
Och nu har jag körkort. 
 
aa...
 
Ballt. 
 
Jag körde lite tillsammans med Simon idag och även hem från träningen. Det känns helt knäppt att det är jag som kör och att det går så bra som det gör. Jag har suttit så länge i passagerarsätet att jag har vant mig vid det. Men nu får jag faktiskt köra själv och det känns så sjukt bra! 
Det känns nästan lite som att jag bryter mot reglerna när jag sätter mig och kör. Som om jag inte har körkort på riktigt. Men det har jag! 
Ord kan inte beskriva hur SKÖNT det är! Nu ska här köras bil! 
 
Tack för mig! 
Marie

Åh, vad härligt! Grattis bra jobbat!

Lisa

Åh grattis! Det är en sån frihet när man kan kör bil helt själv :-D

Sama

Grattis!! Hoppas att jag en dag också kommit dit, det är så sjukt dyrt...har du något hum om hur många lektioner du behövde?
Grymt jobbat iaf!

Svar: Jag vet inte exakt men jag gissar på att jag har kört runt 60-70 lektioner. Då har jag endast kört med körskolan och bara enstaka gånger tillsammans med mamma ^^
Janelle

Elin

Grattis!!! Grymt jobbat!

nettan

Stort grattis!! Va skönt att ha det avklarat! Tyckte det va lite läskigt att köra själv i början utan körskoleläraren men det har gått bra haha. Kör försiktigt😊

Emelie

Grattis 😃 grym skönt att klara båda på första 👌🏼 bästa känslan 😊 verkligen värt allt när man fixat det 👏🏼

Anki

GrattisGrattis Janelle till att ha fixat körkortet! Minns själv hur fruktansvärt nervös jag var och vad det kändes konstigt att sen kunna köra själv. En konstig känsla när man hade varit van vid att ha någon i passagerasätet när man övningskörde ;-)
Kramar från Skåneland