Allt på en helg

Under helgen som gick tror jag att jag hann med ungefär allt man kan tänkas göra på en helg under endast två dagar!

Under fredageftermiddaged spammade mina vänner mig på facebook och tyckte att vi skulle ses på stan för en middag tillsammans. Eftersom att det var länge sedan jag träffade mina vänner ville jag såklart ses! 
Vad som började som en oskyldig middag slutade med svettig dans på nattklubb tills det stängde. Innan nattklubben hann vi med inte en, utan två pubbar. 
Jag är nästan aldrig ute på krog, dansklubb eller liknande. Jag har aldrig tyckt att det har lockat speciellt mycket och jag ser mer fram emot en lugn hemmakväll i soffan framför en bra film. Men när Etta beställde in vin till middagen såg vi på den kommande kvällen med helt andra ögon. Nej jag var inte döfull, och jag mådde hur bra som helst dagen efter. Men Oj så roligt vi hade! 
En totalt spontan kväll som blev förbannat jäkla rolig! 
 
Dagen efter hämtade jag och Simon upp Simons brorsa och lillkusin för en helkväll tillsammans. Bio, middag och Bowling stod på schemat. I julklapp gav jag, tillsammans med grabbarna, lillkusinen en julklapp som innebar just Bio, middag och Bowling. Och vi planerade in så vi hann med  alla tre på samma dag ;)
 
Vi började med Bio, den Gode Dinosaurien. Lillkusinen ville se den och vi trodde att den kunde vara bra. Jag älskar ju barnfilmer så jag var helnöjd. Filmen var riktigt bra, alltså riktigt bra. Den var väldigt extrem under vissa scener, nästan så jag undrade hur filmskaparna tänkte när de kallade den en barnfilm, under andra scener fälldes det lite tårar och såklart så skrattade man en hel del också. Så det är en film jag kan rekomendera. 
Efter filmen åkte vi och handlade mat från chop-chop och bänkades oss hemma hos mig och Simon där vi åt och glodde lite på tv och snackade. 
Sen: Bowling!
 
Förra gången jag bowlade var tillsammans med dessa typer då med och jag tokägde! Utan att riktigt veta vad jag  höll på med fick jag riktigt höga poäng och vann hela altet ;) Men den här gången sög jag... Jag antar att jag trodde att jag skulle vara lika bra den här gången utan att försöka och så blir det som det alltid blir när man blåser upp sig själv för mycket... hehe ni vet säkert vad jag menar ;)
Kul hade vi i alla fall! 
Killarnas lillkusin är så go, jag gillar henne jättemycket! 
 
I bilen hem somnade hon och vi andra kände oss lite sega. Trotts att vi inte gjort jättemycket. 
Med andra ord, en mycket bra dag! 
 
Under söndagen sen pluggade jag och chillade som man väl ändå ska få göra på söndagar. 
Harry Potter-Målarboken har jag påbörjat. 
Jag drog på lite musik och fastnade en längre stund. Ett fantastiskt sätt att rensa tankarna på. 
Sen om resultatet inte blir som man tänkt sig är egentligen skit i samma. Själva processen är som terapi för själen. 
 
 
 
En sånhär händelserik helg har jag inte haft på länge. Fantastiska människor och många goa skratt och kramar. Underbart!