Snart är det jul

Hej! 

Det är en tidig måndagsmorgon för mig. Jag öppnar på jobbet kl 6.15! Jag brukar inte ha något problem att börja tidigt, men just på måndagar har jag alltid lite extra svårt att kliva upp...

Helgen har varit julmys från början till slut! Den där mysiga känslan som jag nämnt tidigare börjar krypa sig närmare. Det krävdes lite julshopping och julbak för att ordna det ;) 
På fredag var det som vanligt tacos! Jag åkte själv till mamma då för Simon åt julbord med jobbet. Efter tacosen hade mamma lovat de yngre barnen att de skulle få bygga ett pepparkakshus. 


Jordan kände sig krasslig så han låg och vilade i soffan. Men Trixie, Lovelia och Jamie satt en lång stund och byggde. Lovelia hjälpte Jamie och förklarade hur han skulle göra <3 



Trixie och Lovelia hade en massa kreativa idéer som de delade med varandra. Det skulle vara olika mönster med en viss färg, polkagrisar som skulle forma mönster och en massa till som jag inte kommer ihåg. Utan tjafs fick de ihop ett alldeles fantastiskt pepparkakshus! 



Så duktiga tjejer! 


Innan jag fick skjuts hem av Petra visade mamma upp de kläder hon köpte i London som Doris fått. Dels en tomteluva som inte satt kvar länge nog för att jag skulle hinna ta en bild, men också den här fina Rudolf-tröjan. 


Hon verkade inte ha någonting emot den och tur det för gud så söt hon blev i den! 


Hem. Simon hade ännu inte kommit hem, han anslöt sig efter kl 23 nånting, ett lyckat julbord alltså :) 
Sen satt vi uppe alldeles för länge och tittade på serier. Mys. 
Lördagen sedan spenderade vi tillsammans med Simons brorsa Philip. Vi möttes upp på stan efter lunch och satte genast igång med julklappsletandet. Jag brukar skriva en lista med namn på alla jag ska köpa till och sedan vad jag tänkt eller har köpt. Annars skulle jag glömma någon, helt klart. Och på så vis vet jag redan ungefär vad jag ska leta efter på stan eller på nätet när jag letar. Funkar toppen för mig! 
Ett par timmar senare var vi trötta i benen och armarna och gick hem till Philip för fika och middag, ja i den ordningen ;) 


Vi spelade M.I.G och pratade ett par timmar innan vi tog med oss de tunga kassarna och åkte hem igen. 


Söndagen då, vi klev upp och jag kände direkt ett stort behov av att baka lussebullar. Sista helgen innan jul, Simons schema och mitt schema går om varandra och vi kommer inte ses på hela veckan. Baks efter jul lockade inte så mycket så vi knatade iväg till Coop och köpte det vi behövde. 
Att baka lussebullar tar tid, men varvar man jäsningen med att slå in julklappar får man den där härliga julkänslan som jag pratat om ;) 
Resultatet blev en hel hög med fantastiska lussebullar! 


Såklart åt vi lussebullar hela kvällen ;) 

Nu är frysen fylld men frågan är hur länge? 
Helt plötsligt blev klockan mycket och jag behövde gå och lägga mig. 

Vilken fantastisk helg jag har haft! Den har varit så mysig och bra och jag är så redo för jul nu! 

God jul!