Feber igen

Man kan ju tycka att jag har fyllt min kvot av feberdagar för det här året.... men nej. Nu är det måndag och jag har haft feber sen torsdags kväll. Konstant feber med frossa, ömmande hud och allt som tillkommer när man har feber. Suck.

Jag hjälpte Simons brorsa att flytta i torsdags och jag antar att det var det som triggade febern för på kvällen kände jag mig risig. På fredagsmorgonen tog jag tempen och konstaterade att jag hade en grad högre än normalt, alltså feber. Jag gick runt en stuns och diskuterade med mig själv om jag skulle gå till jobbet och chansa på att febern försvann på vägen dit. Men mitt vettiga jag sa: Nej, har man feber stannar man hemma! 
Och så blev det. Tur det för efter ett par timmars sömn steg min feber ännu en grad. Jag hade då 38,6. Det är väldigt högt för mig och jag mådde skit. Simon hade jobbat natt och var alltså hemma hela fredagen och kunde ta hand om mig. <3 jag tvingade upp honom när hand alarm ringde och han förflyttade sin snoriga, febersvettiga, gråtande flickvän till soffan där hon blev liggande hela dagen. Under helgen sen har jag bara rört mig ur soffan för att gå på toaletten... bara det har varit en enorm ansträngning. Min matlust har inte försvunnit helt, jag känner mig hungrig och vill gärna äta men kan inte äta så mycket. Äter jag för fort eller för mycket får jag ont i magen. En måltid tvingade in min på toaletten i förebyggande syfte. Jag fick inte upp något men jag mådde så illa och hade så ont i magen att jag verkligen ville kräkas upp allt för att få känna mig lite bättre. Men plötsligt gick det över och jag kunde peta i mig lite mer mat. 
Just nu är febern låg men jag har ont i halsen. Så ont att jag flera gånger trott att det är något värre än vanlig halsont. Men precis när jag bestämmer mig för att gå och kolla upp det så blir det bättre i ett par timmar. För ett par år sedan hade jag en halsböld som torterade mig i flera veckor. Det känns lite som det igen. Fast nu kommer och går smärtan lite som den vill. Förut blev det bara värre och värre. Så jag har bestämt mig för att gå till läkaren om det bara blir värre! Just nu är det ganska okej. 
Så ser läget ut just nu. Jag är så trött på min feber och jag är så trött på att vara såhär svag och inte ha någon ork. Jag är trött på att få ont av att ligga ner för mycket. Jag försöker att gå omkring lite men då mår jag, om möjligt, sämre. 
Sist jag var hos läkaren för min feber sa dem till mig att jag bara "trodde" att jag hade feber. Den här gången kan jag tempa mig själv och se att jag faktiskt har feber! Så de kan köra upp sina misstankar om mig nånstans där det känns ;) 
Nej men jag mår faktiskt bättre idag än jag gjorde under fredagen och lördagen. Då bara sov och grät jag. Nu är jag vaken hela dagen, dock sover jag 12 timmar under natten... fast det behöver man! ^^ 



Simon kommer snart hem från jobbet! Det känns bra att ha någon man kan ropa på <3 
Hela söndagen satt vi i soffan och tittade på Avatar, the last airbender. Från att vi vaknade till att vi gick och la oss. Simon gjorde te till mig, lagade mat, ordnade med mina filtar och bara pysslade om mig. Det har han gjort hela helgen såklart. Han är fin <3