Bubbelpool och feber

Hej! 
 
Jag är sjuuuuuuk.... Jävla skit. 
Hosta har jag gjort i över en månads tid nu. Jag gick till läkaren två dagar efter vi kom hem från Turkiet och har nu fått en riktigt stark hostmedicin med en gnutta morfin i... Den hjälper så den är jag otroligt tacksam över. Men jag blev ju tokförkyld ungefär samtidigt som jag besökte läkaren. Det bara rinner och rinner och jag har kännt mig riktigt seg i ett par dagar. Men det verkade bara hålla i sig ett kort tag för inför helgen så mådde jag bra igen! 
Så pass bra att jag kunde  åka ut till mamma i husvagnen och även åka till Simons pappas land ett dygn. Härligt! 
Vi kom dit strax efter lunch och blev bjudna på fika av Simons farföräldrar som bor i en egen stuga på samma tomt som Simons pappa. Vi satt länge och snackade om Turkietresan och vad vi har gjort under sommaren. 
En stund innan middagen satt vi med ett glas vin och pratade en lång stund. Till middag bjöds det på grillat! 
Senare på kvällen visade pappan film ifrån deras utomlandsresor som de gjorde när Simon var yngre. Jag har sett en video innan men Simon har aldrig varit speciellt  pigg på att se resten ;) Men nu fick jag se, inte allt, men en hel del! Simons pappa har klippt ihop filmklipp och bilder tillsammans med texter och musik och fått ihop en lång film av hela resan. Mycket kul att  få se!  
Efter midnatt gick Simons pappa och fru i sängs. Men Simon och jag ville nattbada i pappans utomhusbubbelpool. 
 
 
Poolen har inbyggda högtalare, flera olika sittplatser, ljus som man kan ändra färg på och värme som man kan reglera helt efter eget tycke. Samma med bubblorna ;) 
Där satt vi en lång stund och tittade på stjärnorna och pratade strunt innan vi gick in och la oss i gäststugan. 
Ett par timmar senare vaknade vi upp och jag kände mig mörbultad... visst vi hade druckigt ett par glas vin men inte kunde jag väl vara så bakis?? 
Senare förstod jag ju att jag hade feber.
Vi klev upp och åt frukost tillsammans med pappans kattungar som är busigare än busigast!
Här försöker honkattens om heter Beliss få tag på Simons Man Bun ^^ 
 
 
Så jäkla söt!

Vi åkte hem innan lunch då vi skulle iväg med Simons mamma och fika med ett par  vänner till deras familj. Men vid det här laget misstänkte jag feber och kunde ju då inte följa med. När vi kom innanför dörren brast jag ut i gråt av utmattning och blev ledd till sängen där jag blev omstoppad <3 Jag fick lite medicin så jag kunde sova, sen somnade jag strax efter att Simon åkte och vaknade när han ringde mig...4 timmar senare. Jag hade sovit från kl 13 till kl 17!! Simon sa att de snart skulle komma hem så jag klev upp och satte mig i soffan och såg en film tills han kom hem. Vi åt pizza till middag och tittade på Pokémon. Jag han även somna en kortis medan han hämtade pizzan. När klockan blev 22 somnade jag igen. Och sov hela natten. Kl 10 på morgonen vaknade Simon och väckte mig som fortfarande var helt däckad... Jag sov alltså nästan 17 timmar på ett dygn igår.
Så segt. 
Idag har jag fortfarande feber, snuva och känner även av en huvudvärk som närmar sig.  
Simons mamma sa att det kan ha varit pga att jag badade bubbelpool som jag fick feber. Att det utlöste bakterien eller vad det nu är. Så note to self: Bada inte bubbelpool när du är lite sjuk. Då blir du bara mer sjuk :( 
Idag har jag inte sovit något men känner att det skulle vara riktigt skönt att få slockna ett par timmar. Det kanske händer senare. 
Krya på mig!
Sofia

Krya på dig!