Kokpunkten

HEJ! 

Fyfan vad jag har haft en rolig dag! 
 
Jag, Simon och Philip (brorsan) packade in oss i bilen kl 9 imorse, styrde mot Västerås och Kokpunkten. (klicka på länken för att komma till hemsidan)
Kokpunkten är ett badhus, eller ett actionbad som det kallas, som är ganska nyöppnat. Där finns det flera häftiga vattenbanor, pooler, vattenbio, relaxavdelning och allt som man kan tänka hitta på ett bad. Vattenbanorna var det häftigaste jag har varit med om! Jättelånga, häftiga, snabba, galna banor som man fick åka flera åt gången. Både på egen hand men oxå med feta badringar. Vi åkte Allt, flera gånger! Hela badet var upplyst med discolampor och partymusik. Maten var supergod och relaxavdelningen var så otroligt härligt och avkopplande. 
Vi var där i 6 timmar och jag orkar knappt sitta upp nu. Fy satan så trött jag är. Kokpunkten var innan ett kraftverk som renoverats och tack vare höjden kunde banorna vara så långa som de var. Ända från våning 7 ner till våning 3. Men för att åka kanorna måste man börja högst upp, det enda alternativet som fanns var trappor. I mängder. Det brändes rätt ordentligt i låren efter 6 timmar kan jag tala om ;)
 
Kokpunkten får 10/10 stjärnor och det är absolut ett bad jag tänker åka tillbaka till!
 
Titta gärna på filmen nedan:
 
 
Ellen

Var där nyligen med en kompis och blev så besviken. Tyckte alla rutchkanor gick långsamt och det var liksom inget speciellt.Dock gillade jag utomhuspoolen högst upp.

Ett badhus som är mycket bättre är Gustavsvik i Örebro. Åkt dit! Tar 2 h från Stockholm :)

Svar: Okej får kolla in det! Tack för tips. Vill gärna besöka alla häftiga badhus!
Janelle