Blodmånen och Gamla Uppsala

Jag och Simon hade tänkt att titta på blodmånen som skulle synas så väl i Sverige. Satt uppe till kl 2 då månen skulle vara större än normalt, vi tyckte dock inte att det var någon skillnad. Klockan ringde sedan när månen skulle vara röd. Jag klev upp, kikade lite men konstaterade ganska snabbt att den inte syntes pga alla molnen... suck. Bara att lägga sig igen då. Trist. Samma sak hände ju under solförmörkelsen. Nästa gång det händer ska jag se till att vara nånstans där man faktiskt kan se nått. Sveriges väder har bevisat att solförmörkelser och blodmånar är för lyxigt. 
Tog ändå en bild vid kl 2 som jag tyckte var rätt cool. 

 
 
 
Idag är det den 30 september. Imorgon är det den första oktober. Att jag utan att frysa kunde cykla till Gamla Uppsala i endast en tunn kofta och solbrillor var rätt najs! Nästan sommarvärme ute fortfarande! Sålänge solen lyser, utan den blir det snabbt kallt ;)
 
 
Tog en promenad runt och bara njöt. 
Jag har besökt Gamla Uppsala högar förut, dock aldrig ensam och aldrig tagit ett helt varv. Det var mycket fridfullt och mysigt. Absolut värt att åka dit bara för nån timme och bara gå och se. Absolut en utav mina nya favoritställen i Uppsala. När Matilda kommer hem från England får vi ta oss hit oftare med fika och bakfickorna fulla av skitsnack ^^ 
 
Sedan åkte jag och Simon vidare hem till mamma där det bjöds på middag och fika. Patricia fyller 20 år idag och självklart ska det firas! Vi firar alltid på dagen då man fyller år, trotts att det blir storkalas senare ;) 
 
 
Mumma! 
 
Nu är det snart dags för mig att lägga mig. Upp tidigt imorrn och jobba jobba jobba lääänge!
Ha en fortsatt trevlig vecka!