Imagine Dragons

På onsdagskvällen var jag, mina syrror Patricia och Corrinda, och Corrindas kompis i Stockholm och flängde. Vi träffades upp på centralen i Uppsala och tog tåget tillsammans mot huvudstaden. Patricia hade köpt dricka och snacks till tågfärden. En chokladkaka och chips som vi mummade i oss innan vi kom fram. 
Väl i Stockholm skulle vi hitta till globen. Som vangligt när man kommer fram till Stockholm så hade vi ingen aning om vart vi skulle. Men det löste Patricias kompis enkelt när han plockade upp oss med bil och körde oss hela vägen fram till Globen. Underbart! 
 
Kön var ju inte att leka med... Men vi hade en hel timme på oss innan förbandet gick upp så vi gick till donken och slängde i oss lite mat. Vi var supertaggade allihopa. Corrinda och hennes kompis älskar tydligen Imagine Dragons, precis som jag! Jag hade ingen aning om att min egna syrra hade så bra smak ;) Patricia hade hört en eller två låtar. Men eftersom att killen min jobbade och inte kunde följa med (som var planen från början) så följde hon med. Hon gillade det och ville gå nästa gång de kom så det var ju bara bra att hon ocskå fick upp ögonen för det fantastiska bandet! 
 
Väl inne på globen hade vi ju fantastiska platser. Längst bak i mitten och vi såg asbra!
 
 
Första gången jag "såg" Imagine Dragons live var på Bråvalla. Dock hade jag feber under den vistelsen vilket gjorde att jag stod längst bak på alla konserter och bara lyssnade. Då hade jag inte lyssnar på dem alls. Men det ändrades ju med detsamma när jag kom hem ;)

Konserten var SKITBRA! 
Hela globen gungade med i varenda låt, ficklampor lös upp, alla som hade sittplatser stod upp under de låtar som är på tok för bra för att lyssna på sittande. 
 
 
Jag tackar återigen min systers fantastiska musiksmak. Utan den hade jag troligtvis inte gått på konserten och nu i efterhand är jag så glad att jag gjorde det! Det var underbart!
 
Våran moster Petra var hos en kompis och hälsade på och erbjöd sig att skjutsa hem oss. Tusen tack! 
Halv 1 på natten var jag hemma. Och sen upp kl 7, segt men så värt det!
 
Nu ska jag lyssna på Imagine Dragons (chocken, jag vet) och chilla. 

Ha det gött!