NaNoWriMo 2015

Vi har kommit igenom halva november och det är fortfarande helt okej väder ute. Det borde vara vinter men det är mer en tidig höst. Jag såg bilder på facebook från ett par år tillbaka och då var det en meter hög snö ute. Jag tycker att det är rätt spännande hur olikt allt kan vara från år till år. 
Iår gör jag även något som jag förra året hoppade över, nämligen NaNoWriMo. 
Ni ha kanske hört om det förut om ni läst min blogg under en längre tid ;) Det är en månad då man helt fokuserar på att skriva. Som förkortningen står för så är det 'National Novel Writing Month'. Målet är att man ska skriva en bok, en novel, en saga, en dagbok... ja vad som helst som innehåller text under November månad, målet dom har satt är 50.000 ord. Det är 1667 ord om dagen i 30 dagar. Kolla in deras hemsida om ni är nyfikna --->  NaNoWriMo
Det är ingen tävling, annat än mot sig själv, ingen kommer bedömma det man har skrivit. Man gör det helt för sin egen skull. 
 
Så det är vad jag gör just nu! Det är fjärde året jag gör det här, alla åren har jag klarat av att komma upp i 50k innan november är slut och jag tänker bannemej klara det i år med! 
Jag älskar att skriva! Och jag har så mycket idéer i huvudet att det är en ren fröjd att få skriva av sig och sätta ihop allting till en historia. 
Därför tycker jag att ni (kankse inte nu men nästa år) ska prova att skriva nanowrimo! Det är skitjobbigt, tar asmycket tid men är så jäkla roligt!