sommar

Är det sommar eller inte? Vissa dagar känner man att sommaren är här, solen skiner, blommorna slår ut och det är varmt och skönt. Men andra dagar blåser det kallt och himlen är alldeles mörk.
Men det har varit en hel del vackra dagar!
Jag älskar att det äntligen har blivit varmare! De varma dagarna får en att glömma bort de kalla och tråkiga.
På förskolan jag jobbar på är vi ofta ute, två gånger om dagen om vädret inte är helkasst. De dagarna då solen lyser älskar jag att jobba på förskola då man har möjlighet att komma ut och vandra i skogen eller sitta på en bänk i solen.
Jag har fångat ett par fina bilder från växtligheten runt omkring skolan:




Den andra bilden gillar jag skarpt, så mycket att det fick bli min bakgrundsbild på telefonen ;)
Jag sprang oxå på ett par tofflor på Ica som jag köpte att ha inne när jag jobbar. Även dom blommiga.

Inte värdens bästa skor att gå i men betydligt mycket bättre än att gå utan. Jag köpte ett par riktigt bra skor för asmycket pengar som ska vara riktigt bra för fötterna! Dem har jag ute :) Man måste tänka på sina fötter när man står upp hela dagarna.

I helgen så promenerade jag och Simon en kort sväng. Vi konstaterade att hela vårt område där vi bor är så lugnt. Vi var dem enda människorna ute och inte ett mänskligt ljud hördes. Bara fåglarna och vinden. Fantastiskt.


Jag älskar denna årstid. Hoppas verkligen att det blir en lång och fin sommar med mycket sol och värme!

Anonym

Nej det är väl inte sommar i maj :)