och så blev man sjuk

Det var ett tag sedan nu och jag har spenderat tid med barn som varit sjuka och min egen kille som verkar plocka upp varenda bacill som flyger förbi, så jag visste ju att jag snart skulle falla. 
Jag är inte jättesjuk, men tillräckligt för att jag inte ska orka göra något. Jag har gått och väntat på att det ska bryta ut nån feber eller riktig ordentlig förkylning, än har inget kommit. Det skulle på ett sätt vara bra, för då blir jag sjuk och sen blir jag frisk. Istället för att vara lite sjuk under en längre tid och aldrig riktigt känna sig pigg. Jaja vi får se hur det blir med det. 
Jag har en gräsligt stor blåsa i min mun för tillfället. Jag kan inte äta, jag kan inte sova på den kinden och jag kan ibland inte prata. Den sitter på ett sådant ställe att den gör ont så fort jag öppnar munnen. Fyfan. 
Har ätit soppa och banan idag. Inget annat. Inte så bra när man ska försöka bli frisk...
 
 
Bilden la jag upp för nån vecka sen. Astrött och spenderade hela kvällen i soffa ^^ 
 
I tisdags var jag på mitt allra första personalmöte, eller apt som man så snyggt säget ;) Mötet började kl 16, jag började jobba kl 7.30. Det blev alltså en 10 timmars lång arbetsdag för min del. Några andra hade nån timme längre. Tur att det bara är en gång i månaden! Påvägen hem regnade det och jag hade inte luvan på mig... Jag var så varm från mötet att jag inte trodde det skulle behövas. Hmm, kankse därför jag mår dåligt? 
Annars går jobbet kanonbra. Jag trivs och blir väl omhändertagen. Det känns riktigt bra att jag ska få vara kvar hela terminen! 
 
Nää nu ska jag göra en kopp te och krypa ner i soffan med en filt. 
Ha en fin kommande helg!
Jenny

tips skölj munnen med kolsyrat (vatten)det bedövar en stund