Midsommar

Hallååå!
 
Midsommar igår, trots att det inte alls kändes som det med tanke på vädret. 
Jag och Simon firade vår midsommar tillsammans med min familj i Nåntuna/Vilan. Varje år arrangeras det ett midsommarfirande som folket i området hjälpt åt med. Jag själv har stått i skytten ett par år och mina syskon har sålt lotter och hållt i bollkastningen eller chokladhjul eller lite allt möjligt ;) Vi drar alltså  vårt strå till stacken. 
Mammas favorit är skyttet. I flera år har hon vunnit och i flera år har hon varit sur för att hon hamnat på en andra plats, hehe. Därför stod vi hela dagen nära skyttet. 
 
 
Jag tycker också om skyttet, men uppnår dock inte min mors skicklighet. Men jag är hack i häl!

 
Novalie, Trixie och Lovelia sålde lotter och var hur stolta som helst när de hade sålt slut alla 100 barnlotter! 
 
 
Jordan och Jamie sprang runt och tittade på allt möjligt, busade och kastade boll eller pil. Hur nöjda killar som helst.  
 
Grönområdet som firandet  hålls på är inte speciellt stort. Så om killarna springer iväg är de aldrig så långt bort att man inte kan slänga ett getöga åt nått håll och se dem. Sen har de stenkoll på oss vuxna. De kom flera gånger tillbaka och sa nått eller bad om en peng och sprang sen iväg. Om de kastade pil och sen ville kasta boll så tog de ett depåstopp hos mamma.  Dels för att be om pengar men också dels för att tala om vart de skulle. Blir så stolt när de är så duktiga!
 
 
 
En stund efter midsommarstången hade rests och de som ville hade fått dansa så tog hela firandet en paus för alla att åka hem och äta mat. 
Jag och Simon tog ett par ungar i vår bil och vi styrde hem mot mamma. Vår moster var redan där och strax efter oss kom en familj till med sina två barn. Tillsammans åt vi kyckling, lax och potatis. Till efterrätt, jordgubbar, glass och grädde! Mumma!
Vi satt länge och väl och snackade om ditten och datten. När klockan nästan slog 22 åkte vi tillbaka till midsommarstången. Mamma ville säkra sin vinnarplats i skyttet och mina syskon ville skjuta pil och kasta  boll och dansa och allt vad de gjorde ^^ 
Men sen blev det dags för att åka hem. Iaf  för min och Simons del. Vi kände oss klara. Mamma däremot var kvar till midnatt och vann skyttet. Bra jobbat!
Tack och lov kom det inget regn som jag hade trott under dagen. Det var mulet och blåste lite men annars var det ganska så skönt ute. Visst hade det varit kul med sol men man kan inte få allt ;)
 
Nu ska jag njuta av dessa två hela dagar jag har kvar av helgen sen så kommer min sista jobbvecka! 

Trevlig helg!