vad jag har för mig

Första veckan på ledigheten och jag försöker sysselsätta mig själv så mycket jag kan. Ja jag är redan rastlös, hehe.
I fredags hade jag dock feber. Natten mellan fredag och lördag frossade jag så mycket att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Hela lördagen spenderades i soffan, sov från o till och tyckte synd om mig själv när folk la upp sommarbilder på instagram :( 
På söndagen var jag bättre. Febern hade bara varit under natten mellan fredag o lördag. Så jag ansåg mig själv frisk på söndagen. Trotts att snoret rann och rösten brast :s 
Men min mamma och min moster har varit så gulliga o fixat en del cyklar, till mig bland annat! Jag har inte haft en cykel på år! Den sista jag hade var för liten när jag fick den och när jag började gymnasiet slutade jag att cykla helt och gav bort den till vem som än behövde den. Men nu har jag en alldeles egen cykel som är lagom stor! Yaaay tack! 


(den röda är min) 
Så jag o Simon åkte hem till min moster för att välja och hämta (och fixa lite). Mamma och några av mina syskon kom oxå så när vi kämpat länge med att höja styret på den andra cykeln (som jag inte ville ha) så tog vi en paus och fikade tillsammans. 


Jag tjatade flera gånger om att jag ville stå i skuggan men mamma o Petra tyckte jag var fånig. När det väl är sol ute ska man njuta. Ja såklart det tycker jag med, men på kvällen fick dem den här bilden av mig: 


Jag är en sån som tar upp all solljus som når min hud. Jag behöver inte sitta länge för att få färg. Min mamma är likadan, enda skillnaden är att jag lätt bränner mig... ;) som tur var gjorde det inte ont och dagen efter var den röda färgen borta.

Så vad har jag gjort i veckan då? Jo jag har övningskört, varje dag. Jag kör med en skola här i Uppsala och det går riktigt bra måste jag säga. Jag lär mig massor och fort och tycker att det är riktigt kul att köra! 
Snart kanske jag äntligen kan ta det där körkortet! 

Jag är fortfarande förkyld så någon träning har det inte blivit. Lite sur är jag för det men jag måste lyssna på min kropp. Istället så har jag cyklat ner på stan, övningskört och sen cyklat hem. Så helt stilla sitter jag inte ;) 

Nu ska jag njuta en stund i solen innan det är dags för sista lektionen den här veckan. 



Ha det gött!