Minigolf

(Minigolf/bangolf, hmm har sagt minigolf i hela mitt liv så  tänker fortsätta med det)
 
Hej!
I veckan tipsade jag mamma och min moster om minigolfbanan som finns på Fyrishov. Jag och Simon spelad där i helgen tillsammans med Simons mamma och brorsa och vi tyckte att det var en riktigt trevligt och lungt ställe att vara på. Golfen tillhör campingen bakom fyrishov,där finns också vollybollplaner och en lekpark. 
Petra och mamma nappade direkt och åkte samma dag och tog med sig mina 5 yngsta småsyskon. Självklart ville ju jag vara med så jag drog med mig Simon och mötte upp familjen på banorna.
 
 
Novalie, Trixie och Lovelia var duktiga och puffade bollen helt själva på varenda bana. Jordan ville knappt vara med och provade bara nån enstaka bana medan Jamie tyckte att det var störtkul att springa runt och se på och prova själv på var och varannan bana. Att skriva protokoll var roligt det med.
 
 
 
I slutändan så var det mamma som vann, med hästlängder dessutom. Jag och Simon kom på en delad andraplats så jag är nöjd med det! När jag spelade med Simons familj kom jag sist. Helt klart en förbättring! 
 
När jag väl kom hem sen var jag riktigt trött i kroppen. Innan minigolfen hade jag och Simon packat i nån timme och innan det så hade jag tränat i en timme. Det resulterar i en väldigt trött Janelle som nästan somnade efter maten! 
 
Men det blev en otroligt fin dag!