Jobb

Hej!
 
Den här veckan har jag jobbat som vikarie på en förskola i Knivsta. Det var allra första gången jag var där i måndags, idag är det torsdag och jag trivs som fisken i vatten. Alla är så snälla, barnen är fantastiska och rutiner och regler sitter. Sätt som de hanterar olika situationer är precis som jag skulle hantera det och även hanterar. Det känns superbra att få vara där! Pedagogerna där har sagt att de tycker om mig som vikarie och att det känns som att jag har koll på hur saker och ting ska gå till. Och därför har jag fått vik där för hela februari! Helt fantastiskt! Det är så skönt att veta att det lönar sig för de bra saker man gör ^^ det känns också bra att veta vart jag ska varje morgon. Ofta blir jag ju inringd till en förskola jag aldrig varit på och samtidigt som det är nytt och spännande så är det också lite oroande att komma till ett nytt ställe. Man vet ju lixom inte vad man kan förvänta sig. 
 
Just nu sitter jag och värmer mig med en kopp te och lyssnar på lite peppande musik. Om ungefär en halvtimme kommer min moster och hämtar mig. Vi ska träna cirkelfys. Jag har inte tränat på 1.2.3...många dagar... Säkert två veckor. Först var jag sjuk och nu har jag jobbat och inte riktigt haft ork. Men idag kunde jag sluta kl 13 så jag är mer än redo för att sticka iväg på träning! :D
 
Simon jobbar på sitt nya jobb på stationen här i Uppsala. Det är kanonbra och han trivs. Förutom de långa passen. De är lite jobbiga, vilket jag förstår. Det jag tycker är jobbigast med hans jobb är Vilka timmar han jobbar. Den här veckan har vi jobbat om varandra... Jag har nästan alla dar kommit hem till en tom lägenhet. Simon borta på jobb och kommer inte hem förrens nån timme efter att jag har lagt mig. På morgonen kliver jag upp själv och lämnar en sovane Simon i sängen. Idag han vi ses i 2 1/2 timme. Lite surt, speciellt med tanke på att han ofta jobbar helg också :( Då har han iof ledigt under veckan, men då jobbar ju jag och lägger mig tidigt på kvällen. Det blir alltså inte många timmar i veckan över för oss. Tråkigt, men så är det. Det kommer ju heller inte vara så för evigt. Det är bara att bita igenom det. 
 
Nej nu smsade Petra för att tala om att hon åker ifrån sig nu. Tror inte jag hinner dricka upp mitt te på den tiden. Skit också
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
 
Anonym

Var på stationen igår och åt. Du får hälsa Simon att han är väldigt trevlig och duktig :)

Anonym

Var på stationen igår och åt. Du får hälsa Simon att han är väldigt trevlig och duktig :)

Nessan

Grattis till ett lite längre vik! Jag jobbade också extra på föskola efter att jag gått ut gymnasiet innan jag plugade vidare. De gånger man kunde få veta att man hade jobb kanske en hel vecka var ju toppen, för plötsligt kunde man planera tillvaron lite mer och inte undra om man skulle jobba en viss dag eller inte.