December

Hur kan det var december? Hur kan det bara vara en månad kvar på det här året? Hur?
 
Trotts att jag yrat runt och varit totalt förvirrad så har jag och Simon lyckats ta fram lite julpynt. Paketkalendrarna är på plats samt lite tomtar och adventsljusstakar.
 
 
 
Jaa jag och Simon får fortfarande paketkalender ;) Jag har nu sagt till att det inte behövs längre men fick ett "Ääääsh, sånt blir man aldrig för stor för." Så vi får väl se hur länge det håller i sig ;) 
Simon har en kalender som har luckor som i år var för små för de stora paketen. Så vi imoproviserade och la alla paket i en skål istället! Kalendern hänger på väggen ;)
Kalendern på bilden högst upp är gjord utav min mormor som jag fick julen 1996. Hon har sedan dess gjort en till varenda unge. Så grymt! 
 
Den första advent var vi bjuda på adventsfika hemma hos min moster. Nästan hela familjen kom och mormor och morfar. Tillsammans blir vi rätt många i Petras lilla lägenhet ^^ Som alltid bjöds det på gofika som var lika gott som det var fint att titta på. 
 
 
 
(#kassmobilbild)

De första julklapparna är köpta! WOOP.
Förra året var jag ute i sjukt god tid. Iår är jag ute i tid ;) 
 
 
Eftersom att det idag är första december betyder ju det att det var sista november igår. Alltså sista dagen för NaNoWriMo. Hur gick det undrar ni? Jamen det ska jag berätta att jag klarade det!  50.000 ord på 30 dagar! Inte illa. Blev faktiskt rätt nöjd också. Tackar tackar. 
 
Nejnu ska jag fortsätta stressa över att det snart är jul! Gaaah Hejdå!