Kräftskiva

Hej! 
 
Jag har haft en otrolig helg! 
I fredags träffade vi fina vänner ute på krogen. Vi är aldrig ute, ingen av oss tycker att det är speciellt kul men vi hade vi otroligt roligt. Så kul att vi inte sa hejdå till varandra förrns kl 5 på morgonen! 
Otroligtt nog kom vi upp i en hyfsad tid på morgonen och efter en pizza ute i det fina vädret fick jag skjuts av Simon till Lyssnaängen. Vi plockade upp Lovelia från ett kalas på vägen och mötte mamma, Petra och de fyra yngsta syskonen längst ned på stranden. Solen lös varmt men vattnet var svinkallt så vi doppade oss en gång och tyckte att det räckte så ^^ 
På kvällen bjöds det på kräftor av min mormor och morfar som anslöt sig hemma hos mamma. 
 
 
Jag skalade en kräfta, smakade och nää, tycker fortfarande inte om kräftor ;) Jag höll mig till Västerbottenostpajen som fanns till de som inte tyckte om kräftor. 
Mina syskon provade men tyckte heller inte om det. Jamie vägrade först men efter en stund fick han hjälp att skala av Petra och sen åt han typ 3 eller 4 kräftor! 
 
 
Loppan;
 
Corrinda kom senare och blev erbjuden kräftor men rynkade på nästan och nekade. Men sen blev hon nyfiken och skulle "prova att skala en". Innan jag visste ordet av satt hon med hakklapp, hatt och i full färd med att skalla sin tredje kräfta.
 
 
Heheh! 
 
Mammas nya hund Doris sprang under bordet och tyckte nog att det luktade väldigt gott. Hon är totalt tokig och bits supermycket, som ju valpar gör. Men när hon sprungit iväg med Jamies skor och knutit upp Lovelias skosnören två gånger så tog jag upp henne i famnen och höll henne där tills hon somnade <3 
 
 
(Etta,Anna, vet inte om jag visat bild på Doris än. Visst är hon söt!) 
 
Hon sov säkert där i en halvtimme och drömde ^^så jäkla söt! 
 
Lite efterrätt han vi med innan klockan blev så mycket att det var dags att åka hem. 
 
Sova, upp och iväg igen! 
 
Den här gången packade vi bilen och styrde mot Lännabadet tillsammans med mamma, Petra och syskonen. Idag följde även Simon med. 
Solen lös, även idag, väldigt varmt, tyvärr så blåste det aningens kallt vilket resulterade i att vi vuxna tog endast ett snabbt dopp idag igen ;) sen nöjde vi oss med att ligga och njuta av solen. 
Ungarna badade trotts att de frös och kom bara upp för att fika en snabbis ;) 
 
Påväg hem fick jag och Simon stanna för Lännakatten som puffade förbi. 
 
 
Det var vääääldigt länge sen jag åkte med det här fantastiskt vackra tåget. Kanske att man ska försöka sig på det någongång. 
 
Otroligt mysig helg som sagt, kommer sakna dessa lata dagar när jag nästa vecka återgår till vardagen. 
Ha en fin vecka!