Påsk 2015

Alltså det växer godis ut genom öronen på mig bara genom att SE allt godis jag och Simon samlat under påsken. Simon har 5 ägg och jag har 6... En sak är säkert. Vi kommer INTE klara av att äta allt ensamma xD Hej vänner och bekanta, kommer ni förbi bjuds det på godis! Så mycket man orkar!

 
Det största ägget längst bak fick jag av Simon. Han hade så dåligt samvete från förra året då han inte gav mig nått ägg och jag gav honom. Så då fick jag dubbelt upp i år. Hade inte behövt men tanken var god ^^ 
 
 
 Bara choklad ;) För han vet att det är nästan det enda godiset jag äter. <3
 
På Långfredagen åkte jag och Simon hem till mamma. Trots att det är påsk så blir det tacos ;)
Jag ville ju såklart göra min egna påskjakt för mina fina syskon. Så det var precis det vi gjorde. 
Hemma hade vi förberett ett stort påskägg med 8 påsar fyllda med godis. Alla påsar namn-märkta så det inte blir fight ;) 
 
 
 
Det uppskattades ^^ Det är kul att se hur glada de blir för en sådan ändå rätt så enkel sak. Det värmer fint i storasysterhjärtat att göra dem glada <3 
 
Påskafton åkte jag hem till min mormor och morfar. Där väntade redan mamma och alla mina fina syskon. Jag fick skjuts av min moster och när vi anlände var alla där. Mysig lunch med de närmaste, som det ska vara. 
I dörren möttes jag av några utav syskonen. Trixie gav mig ett kort som hon själv hade gjort. "Glad Påsk min allra bästaste storasyster" !<3 Det är jag det! TACK!
 
Till lunchen blev det en salig blanding av mormors bästa. Potatis, prinskorv, köttbullar, ägg, lax och såklart en massa sill. Men det äter bara mormor och morfar ;)
 
När alla var runda som kulor var det dags för påskäggsjakt. Inte en, inte två utan 6 gånger! 
 
Jag och barnen gömde åt mamma, moster, mormor och morfar. 
Patricia och mamma gömde åt mig och Petra. 
Mormor och morfar gömde åt alla barnen. 
Mormor och morfar gömde igen åt mamma och Petra. 
Mamma och Petra gömde åt alla barnen. 
Mamma och Petra gömde åt mormor och morfar. 

Haha nää vi tycker inte alls om påsken ;)
 
Min moster Petra gav en sån fin dekoration till min mamma. 
En stor chokladbjörn med 9 små chockladbjörnar. Det representerar då Mamma och vi barn. Så fint <3
 
 
 
Alla barnen fick ett ENORMT påskägg att dela på tillsammans. 
 
 
 
Patricia som tydligen inte äter så mycket godis fick ett litet påskägg med ett nagerlack i. 
Då fånade vi oss med äggen och kameran. 

"Mamma har ett favoritbarn"
 
"Men Janelle måste dela med sig" *ger en godisbit* 
 
 
"Men när Patricia inte ser tar Janelle tillbaka godisbiten" 
 
 
"Det var inte jag!" 
 
 
Haha så kul vi hade åt det där! 
 
 
Jamie var god och glad för all god mat och godis. 
 
 
Och som att det inte var nog med all godis, nämen då kommer ju Petra med finaste tårtan till efterrätt. 
 
 
Joda. Även den gick ner. Men SEN. Nä då var det nog ;)
 
Simon hade firat påsk samma dag hos sin släkt. Väl hemma så möttes vi och delade ut påskäggen som vi fått. Jag fick ju ägg av hans släkt och han fick ägg av min släkt. Det var därför det blev så många ägg ^^ 
Vi hade en underbar påsk i år och jag hoppas att även ni fick en påsk värd att minnas. 
Nu fortsätter veckan med nya tag.
På fredag taggar vi upp för Tjejkväll! 
Ha det så bra så länge!
Lina

Vilka fina påskägg och tårta ni hade!