Sista kalaset i augusti

Hej!
 
I söndags åkte jag och Simon iväg till hans mammas land där det var dags för kalas igen. Simons mamma fyllde år tidigare i veckan och annordnade en fika den sista dagen i augusti :)
Vi kom dit efter lunch och åkte inte hem förrns efter middagen runt kl 20 på kvällen. Härligt!
Vädret kunde inte riktigt bestämma sig för om det skulle vara på bra humör eller på dåligt humör. Ena stunden var det soligt och varmt och i nästa så gick solen i moln och det blev så kyligt att man tvingades ta på sig en kofta för att inte frysa. Lite sådär. Men ute kunde vi sitta hela eftermiddagen! Det bjöds på härligt hembakat fika och otroligt goda och tjusiga tårtor. 
 
 
Det drogs fram ett kubbspel på gräsmattan så vi slänge ihop lite lag och spelade mot varandra. Jag var i det vinnande laget 2 av 3 gånger så det måste ju betyda att jag är rätt bra ;) Jag fick faktiskt ner flera kubb och kungen en gång så mitt lag vann! När jag var yngre var jag totalt värdelös, alltså riktigt dålig. Då vann jag endast tillsammans med veteranerna. Så jag tror absolut inte att jag blivit välsignad  med otroliga förmågor i kubb, utan jag tror mer på att jag hade tur den dagen ;)
Men lite kul var det att retas med Simon när jag var bättre än honom, hehehe. 
 
I bilen hem på kvällen var jag och Simon så trötta att vi nästan somnade i baksätet. Jag blundade och lyssnade på samtalet Simons mamma och brorsa hade. Därimot är jag helt övertygad om att jag hörde  ett  snarkade läte ifrån Simons sida men han nekar till att han somnade. Jaja. Hemma igen kunde vi ju inte lika gärna lägga oss halv nio. Så vi satt uppe en stund och spelade tillsammans. Alltid lika trevligt att avsluta en lång dag med ett par ordentligt roliga spelomgångar. Vi totalt ägde sönder de andra lagen i League of Legends. Jag måste få skryta lite för de andra gångerna vi spelade under veckan var vi så värdelösa att vi inte vann en endaste gång på flera dagar... 
 
Simon jobbar natt nu och imorgon ska jag ringa till Knivsta. Mitt belastningsregister har Äntligen kommit så nu ska vi sätta igång vikarierandet. Alla förskolelärare i Knivsta, bli gärna sjuka så jag får jobba lite ;) 

 
Juste, innan jag slutar!
Jag och Simon ska iväg till Harry Potter the Exhibition på onsdag. En utställning i Norrköping som för  första gången visar sig i Europa. Det är en utställning med material, kläder och andra saker ifrån Harry Potter filmerna. Jag och Mitta var på "the real thing" när vi var i London men eftersom att det nu har kommit till Sverige så tänker jag att det är lite  annorlunda och därför måste jag åka dit! Så spännande.
 
(bilder från London)
 
Det kommer ta oss hela onsdagen att åka fram och tillbaka men det är det så värt!
 
Är det nån av er som har varit där? Hur var det i sådanna fall? 
Mitta åkte dit tidigare i sommar och hon verkade gilla  det. Jag har också en  bakanting till mig som fick jobb på the exhibition under sommaren och hon lever  drömlivet säger hon. Hon älskar stället. Mina förhoppningar är därför att det kommer  bli grymt!
Om ni inte har varit där men gärna vill... sista dagen är på¨söndag den 7 september. Alltså söndagen denna vecka! SÅ ÅK ÅK ÅÅK!
 
http://www.harrypottertheexhibition.se/index.html
 
 
Nä nu ska jag sluta. Snart är det dags för sängen. Godnatt!
cecilia

Ska bli spännande att se vad du tycker om det. Det var meningen att vi skulle dit imorgon men en förkyld son gör att vi flyttade fram det till torsdag då jag inte är redo att lämna honom hos farmor när han inte mår bra (7 mån gammal bara)
Lycka till med nya jobbet!

Nathalie

Jag var där tidigare i somras :) men jag tror du kan bli besviken eftersom du har vart på den stora utställningen i London som är så mkt större! Norrköping hade mest bara kläder.... :-)

Anonym

Bra utställning. Har varit där 2ggr. Trångt om det är mycket folk men väldigt bra utställning i övrigt. Shoppen var dock en besvikelse.

Anonym

Åh, vilken smarrig chokladtårta!!! Har du recept?

Stina

Åh, vilken smarrig chokladtårta!!! Har du recept?