Jordan 5 år!

Grattis Grattis Jordan på din 5-års dag!  Stora grabben <3 
 
Eftersom att jag inte längre kan vara med och sjunga på morgonen när mina syskon fyller år så försöker jag se till att alltid komma och gratta dem på deras födelsedag :) Hittils har jag lyckats!
Det var såklart inget undantag idag (tisdag)  när Jordan fyllde år. Så jag knatade tvingade ner Simon, mycket tidigare än han egentilgen behövde egentligen, till stan för att köpa en present. Simon jobbar natt och kunde tyvärr inte följa med och fira Jordan. Men han hjälpte mig att välja och slå in presenten. Vi fick tips av mamma att han önskat sig en radiostyrd bil och inne på BR hittade vi en lagom stor bil som vi tyckte skulle passa fin fint. Det verkade som att Jordan och alla syskonen tyckte att det var en bra present för alla hade testat den innan jag åkte hem ;)
 
 
Jordan fick bestämma mat och han hade valt Chili Con Carne. En utav mina favoriträtter!
Mamma var nog ganska nöjd över att slippa laga något så komplicerat, för när man fyller år får man bestämma helt själv utan några invändningar från mamma ;)
Vår moster kom även förvi med presenter och stannade även hon på middag. Så vi var en del som åt tillsammans ^^ Mysigt. 
Såklart när man fyller år så blir det ju även fika och tårta efter maten. 
 
 
Mamma räknade ned från tre när Jordan skulle blåsa ut ljusen. Det var även Jamie beredd på och stack snabbt fram huvudet och "hjälpte" till att blåsa ut ljusen... knäppo! Tur att Jordan är så snäll så han inte brydde sig om det ^^ 
Jag blir nästan varje gång så otroligt mätt av att bara titta på hur mycket fika som dukas fram när vi ska fika. Det ser så otroligt mycket ut. Som med munkarna tex. Men i slutändan har man ju fått en i var, det är ju bara för att vi är så många som det blir mycket och då såklart ser mycket ut. Men nu när jag inte fikar och äter lika ofta med min familj som jag gjorde förr när jag fortfarande boddde hemma, så har jag vant mig med lite mindre av allt. Det är lite kul på något sätt ^^ 
En annan grej som jag har avvänjt mig ifrån är höjden på toalettstolen hos mamma. I vår lägenhet som jag bor i med Simon så sitter toastolen mycket högre upp. Det betyder att varje gång jag sätter mig på sitsen hos mamma så får jag en sådan där "jag faller" känsla. Som när man missar ett steg i trappen. Fast på toaletten. Jätteobehagligt verkligen, haha!
 
Jaja. 
Klockan 20 var det dags för Idol och tydligen är det inte bara jag som tycker om att se på det. Nästan alla barnen samlades framför tv och tittade. Jordan och Jamie kom snabbt fram till mig och mös med mig, gullisar <3 
Petra som är så otroligt snäll skjutsade hem mig. Vi kom iväg strax efter kl 21. Vi konstaterade hur mörkt det blivit nu på kvällarna. Vi var överrens om att det är mysigt när det blir mörkt runt kl 20, samtidigt som det är aningens deppigt att man vet att det bara är början till ett nästan konstant mörker. Snart blir det mörkt vid kl fyra på dagen :( det är värdelöst. 
Som det är nu, när det är mörkt endast på kvällen och fortfarande ganska behagligt ute, kan det få vara ett tag till. Snälla? :) 
 
Hoppas att ni har en dundervecka! Ta hand om varandra.
Hejdå.