Slipper man vara sjuk nu?

Gaah äntligen är man frisk! *peppar peppar* 

För fösta gången på 3 veckor har jag tränat, och för första gången  på en vecka har jag jobbat. Alltså... Inte riktigt okej. Jag skyller ju på det här vädret. Alla går ju runt och är småsjuka hela tiden, jag är inget undantag. Fy.
Men nu har jag jobbat iaf. Tack, känns så värdelöst att sitta hemma hela tiden. 
 
I fredags var vi iväg till min mamma för tacofredag. Som vanligt ;) Trotts att  både Simon och jag kände oss lite skruttiga så var vi inte För skruttiga för att kunna äta middag. Så vi åkte iväg och hade en sådan bra kväll så! 
Novalie spelade Minecraft efter middagen och eftersom att både jag och Simon spelar det så stod vi en lång stund bredvid henne och hjälpte till och förklarade hur man gjorde. Hehe behöver jag ens nämna att jag själv spelade Minecraft när jag kom hem? ;) Det är, och kommer alltid att vara, ett utav mina favoritspel!
När barnen försvann från bordet kom det istället en katt och ersatte deras plats. Smulan hade flera gånger under middagen hoppat upp på bordet för att i samma sekund blir nedsläppt igen. Så när alla försvann satte hon sig på stolen och inväntade rätt läge.
 
 
Haha, hon ser så otroligt störig ut när hon sitter sådär!
Mamma läte henne sen äta från tallriken. Smulan är ett riktigt matvrak och äter det mesta... förutom sin egna kattmat. Kräsen? Ja kanske. 
 
När alla hade ätit (och smulan var nöjd) så dukades det av och vi vuxna som var kvar tog en kopp varm dryck, kaffe för  mamma och Petra,  varm choklad för mig och Simon, hehe) och chokladbollar. Då kom barnen såklart tillbaka ;)
 
 
Är det fredag så är det!
 
På lördagen sen var det dags för kalas hemma hos min bästa vän Matilda. Hennes bror har fyllt år så vi åkte dit för att fira honom. Jag och Simon plockade upp Novalie från ett kalas på vägen och blev hemma hos Matilda direkt placerade vid ett bord och blev beordrade att "äta" ;) Tårta, bullar, kakor och cola. Mums!
Matilda hade en vän där som hade med sig sin pojkvän. Vi fem satt och pratade hela eftermiddagen tills det var dags att åka hem. Jag har hört mycket om dem båda men aldrig haft chansen att verkligen sitta ned och prata. Så det var jättetrevligt att få träffa  Matildas vänner som jag annars bara få höra en massa om ^^
 
Söndag var slappdag och sen  blev det en ny vecka med. Och tydligen är det snart bara en månad  kvar till julafton. Och två månader kvar till min födelsedag. Huh, hur går tiden så fort ibland!? Jag förstår inte att vi snart går in för sista  månaden på det här året. Och fast att man tycker att det har gått fort så har man ju ändå hunnit med en massa. 
Jag ska försöka hinna med att införskaffa lite julpynt nångång. Den förra lägenheten vi bodde i var så liten att det var färdigpyntat efter 5 prydnader. Nu har vi ju plats för hur mycket som helst! Jag vet att Simon inte är den som orkar ta tag i sånt och skulle kunna gå hela julen utan pynt, gran eller någonting. Men jag tycker ändå att det hör till. Sen är det ju roligt också med en egen lägenhet som man får pynta som man vill! 
 
Nej nu ska jag bege mig. Jag åkte direkt från jobbet till en trevlig middag hos Simons farmor och farfar  så nu är jag mätt, belåten och väldigt trött. Ni får ha en bra vecka så hörs vi!