Bio och kvällspromenad

Hej!

Idag har det varit en riktigt bra dag! Jag och Simon åkte ner på stan till kl 13 för att se på bio med Simons mamma och bror. Den nya Hungerspelsfilmen som nyligen hade premiär hade vi varit nyfikna på ett tag så den blev det. Jag var ju ett stort fan utav böckerna när dem kom ut. Eller ja, den första boken läste jag på två kvällar. Den andra boken tog mig någon vecka att läsa igenom. Den tredje därimot... Nej jag vet inte,  den var inte alls som jag hade tänkt mig och jag blev grymt besviken. Alltså kom jag bara halvvägs igenom den tredje boken. Nu när jag har sett filmen så tänker jag ändå att jag måste ge boken en chans till. Jag tycker att filmen var riktigt bra. Den är väldigt annorlunda ifrån de andra filmerna,  händelser och story. Men den är fortfarande riktigt bra. Iom att jag hade läst halva boken så var det bara en händelse i filmen som blev en överraskning för mig. Så jag ska försöka hinna läsa klart boken innan andra delen utav filmen kommer ut, så att jag har koll ;) 
 
På kvällen besämde jag och Simon att vi skulle ta den där promenaden runt Uppsala  för att se evenemanget "Allt ljus i Uppsala." Jag har velat gå ett tag men inte hittat någon att gå med. Jag skulle  gå med mamma och mina syskon men mamma glömde bort att säga till mig innan de gick... Så alltså tvingade jag med mig Simon :) Han var inte supertaggad men gick för min skull<3 Det var väldigt mysigt att gå runt tillsammans och bara prata och se på alla de fina uppbelysta delarna av staden. 
 
 
 
 
Anonym

Vilken fin blogg du har Janelle. Du och din pojkvän är så fina ihop.Kram Nettan.

Miia

fin blogg =)