Hundvakter

Hej!
 
Idag är Simon och jag hundvakter till Simons mamma och mormors hundar. De skulle iväg på dop och då blev det lite besvärligt med hundar. Så vi tar så gärna emot dem i ett par timmar :D
Vi hade ju tänkt att åka iväg till min mamma och slå upp tältet för att se att allt fanns och att det var helt. För min del ville jag också se en gång så jag vet hur man gör. 
Jag kanske har glömt att säga det men jag och mina vänner ska åka till Bråvalla Festival på onsdag! Så himla peppad! Därav tältet ;)
Hundarna, Mimmi och Molly fick följa med. Till mina syskons stora förtjusning ^^ 
Det tog en liten stund för dem att spana av området. De har ju aldrig varit i Bergsbrunna så de var lite tveksamma till en början. Men efter något varv runt tomten bestämde dem sig för att det var en rätt najs plats att vara på och då kunde de släppa loss och busa med varandra! Mina syskon är så fina så de låter hundarna (Ja alla djur egentligen) vara ifred sålänge djuret själv inte bestämer sig för att gå fram och hälsa eller busa :)
 
 
Den svarta hunden heter Molly och den vita Mimmi. (Mimmi tillhör Simons mormor. Mimmi är väldigt stark och tycker om att dra mycket i kopplet när man är ute och går, vilket blir väldigt jobbigt. Därför har hon en enkel grimma på sig så hon inte drar lika mycket. Det är ingen grej som sitter åt hårt som hindrar henne från att öppna munnen eller så. Hon kan röra allting precis som vanligt. Men det är just när man kopplar på kopplet som det gör skillnad :) Det ser farligare ut än vad det är, jag lovar.)
 
Ungarna tyckte att det var jättekul att se dem springa runt på gården och leka med pinnar och bollar ^^ Jamie blev lite rädd när de kom för nära men på håll tyckte han att dem var hur kul som helst! 

Tältet var ingen konst att slå upp, så länge det inte blåste så tältduken flög antingen över allt eller under allt. Som tur är så är vi många på Bråvalla så vi kan hjälpas åt.
När vi sedan, någon/några timmar senare åkte därifrån var hundarna så trötta av allt bus att de la sig ner och sov stora delar av vägen hem. Sötisar <3 De ligger på golvet bakom mig nu med och sover. 
Snart är det dags för dem att åka hem. Hoppas de kommer tillbaka snart igen :D De är verkligen hur snälla och goa som helst!
Någon gång, när vi har råd, så kommer Simon och jag att skaffa en egen hund. Simon är så himla hundkär och jag tycker det är jättemysigt så det kommer absolut att hända!
 
Ha det bra tills vidare!
Matilda

Super fin blogg checka gärna in min!:)