Två dagar på stranden

Hejsan!
 
Jag och mina härliga familj åkte iväg till Fjällnora idag och igår ^^ Idag kan man ju säga att det var liiite bättre väder än igår... 
Vi åkte ihåg runt lunch och då var det lite mulet men vi tänkte att det skulle bli finare senare under dagen. Ack så vi ljög för oss själva. Efter kanske en timme så började det mullra en bit bort. Sen blixtrade det och mullret kom allt närmare och närmare. Sen regnet. Och fy tusan så det regnade!
Bilen stod på en parkering ganska långt bort ifrån stranden så vi hann ärligt inte dit för det regnade så mycket att vi hade blivit på tok för blöta. Och med 5 små barn med sig så kändes det bättre att vi sökte skydd i strandens kiosk. Vi köpte lite pannkakor och satt där inne en stund och mös :) Helt okej med regn och åska när man får vara inomhus. Dock gick strömmen efter en kort stund. Men personalen var supersnabb med att få ut ljus till varje bord. Ungarna tog hela stormen riktigt bra. Det var endast Novalie som tyckte att det var läskigt. De andra hoppade bara till när det knall som högst bland molnen men annars tyckte dem nog det var ganska häftigt med en regäl storm. 
 
 
 
Ja inte jättebra bilder men jag tycker inte om att ha med min bra systemkamera till stranden :) Jag litar inte helt på att folk. 
Strömmen kom tillbaka efter inte en allt för lång stund och vi satt kvar och väntade på att regnet skulle avta. Åskan försvann men regnet lugnade sig bara en aning. Så mamma och Petra sprang ner till parkering och körde upp bilarna till kiosken så barnen slapp springa i regnet. Sen for vi hem till mamma och fikade lite innan det var dags att åka hem :) Inte precis som vi hade tänkt oss dagen men det var rätt mysigt ändå !

Vi gjorde ett nytt försök idag och åkte till samma strand. Idag sken solen heeeela långa dagen. Dock blåste det men det var bara skönt när solen var så varm. Det blev ju kallt förståss när man badade och smög upp en blöt kroppsdel ur vattnet och vinden kylde ner den på några sekunder. hehe. Plusset då var ju att man torkade snabbt när man  väl satte sig uppe på land igen ;) 
Dagen idag var då bättre strandmässigt och barnen badade och solade. Solade och badade. Mamma jag och Petra (som bara var med en liten stund) satt mest uppe på land. Men jag kom i vattnet iaf två gånger. Jamie var snabbt efter mig båda gångerna och ville sitta i min famn medan jag var i vattnet. Han vägrade släppa taget och försökte jag sätta ner honom i vattnet själv skrek han högt. Inte för att det var djupt nej nej. han skrek även om det var knädjupt på honom själv... han ville bara vara hos mig ^^ På land sen ville han gärna sitta i knät på mig, ja när han inte sprang runt som en tok och gjorde hyss ;)
En stund fick vi besök av ett gäng änder som kände på sig att vi hade lite kex att bjussa på. 
 
 
Ser ni hur nära dem är? Jag var nästan lite rädd för att de skulle knipa tag i min tå ett tag!
De är förståss hur vana vid människor som helst. De gick sådär nära nästan utan att bli bjuden på fika också. Och vi vattnet brydde de sig knappt om de simmade förbi ett gäng ungar som plaskade. Ibland var det någon unge som ville testa hur nära de kunde komma men änderna bara vred bort huvudet och simmade lungt ifrån dem. Haha de är ju snabba de fina fåglarna!
Nu när jag kommit hem igen så ser jag hur jag har bränt mig. Inte de charmigaste bikiniränderna har jag fått... Man blir ju lätt lurad när solen lyser och vinden blåser. Det blir ju inte så varmt och då tycker man ju inte att solen är så farlig. Det märker man när man kommer hem istället ;)
 
Jag hoppas på fler soliga och långa dagar på stranden!