Min helg var bra... men

Ja jag har inte riktigt haft någon lust för att blogga de senaste dagarna men känner ändå att jag kanske borde. De flesta av er som läser här antar jag läser även på min mammas blogg. Så jag kände inte för att låta bli att skriva något om det och låsas som att det inte berör mig. För det gör  det. Jag är förbannad. Så otroligt förbannad på min såkallade pappa och farmor. Två vuxna människor som inte kan bete sig. Som är så elaka. 
Gå gärna in och läs min mammas blogg om ni inte gjort det. Det är svårt att tro att det är sant men tyvärr så är det sant. 
 
Egentligen vill jag ju bara berätta om min helg som var underbart bra men jag kunde lixom inte sluta tänka på det som hänt. Det känns liksom som om jag ljuger för er som läser här om jag inte berättar att jag är arg. Och det vill jag ju inte. Jag är en människa, som har svårigheter. Och just idag är jag riktigt förbannad. 
 
Men min helg var ändå riktigt bra. 
 
Under fredagen så hann jag och Simon med två födelsedagsfiranden. På eftermiddagen firade vi Simons farmor som fyllde år och på kvällen firade vi min goda vän Mitta som fyllde år tidigare i veckan. Så det blev en massa god mat, fika, presenter och trevliga människor.
 
Sen kom vi hem, trötta och nöjda för att dagen efter kliva upp och träffa ännu mer människor ^^ Lördagen spenderade jag tillsammans med våran kompisgrupp. Etta, en av mina närmaste tjejvänner som jag varit bästa kompis med sedan 7:an, tog körkort i fredags och därför tyckte vi att vi skulle fira henne! Hon var superglad och kom på olika anledningar till varför vi var tvungna att ta bilen till vissa ställen ;) Så hon plockade upp mig mitt på dagen och så åkte vi tillsammans till Gränby för att införskaffa lite saker inför kvällen. Som en tårta. 
Sen åkte vi hem till hennes pojkvänn och spenderade resten utav dagen och kvällen där. Senare kom min kille och resten av gänget och vi hade en supertrevlig kväll tillsammans! Som  alltid. 
 
 
Det är tur att jag har sådanna underbara människor runt omkring mig <3
Elin

Hej! Nu i efterhand faller ju allting på plats... När man förstår. Förstår varför du mådde så dåligt. Känner mig dum som tar upp det, inget roligt att tänka tillbaka på direkt. Men jag är så glad över att du har Simon, att ni har varandra, att ni har er nya lägenhet! Känner ju inte dig mer än av det du skriver men du verkar vara en riktigt stark och positiv person! All lycka och glädje till dig/er!!!

Varma hälsningar
Elin

Elin

Hej! Nu i efterhand faller ju allting på plats... När man förstår. Förstår varför du mådde så dåligt. Känner mig dum som tar upp det, inget roligt att tänka tillbaka på direkt. Men jag är så glad över att du har Simon, att ni har varandra, att ni har er nya lägenhet! Känner ju inte dig mer än av det du skriver men du verkar vara en riktigt stark och positiv person! All lycka och glädje till dig/er!!!

Varma hälsningar
Elin

Jenny

Vilken superkvinna till mor du och dina syskon har<3 Det behövs ju med tanke på hur vissa andra i släkten beter sig!
Hoppas allt blir lite lättare och bättre för er snart,utan en massa tjafs och svek och barnsligt beteende. Kram

Marie

Ja,vilken soppa detta verkar vara. Hoppas att det löser sig till det bästa. Vilen fantastisk mamma du har, men tänk på att vara rädd om henne och stötta allt vad ni kan. Man undrar ju hur hon ska orka med allt detta?Hon får ju inte kraschlanda. Härligt för dig att du har din pojkvän och alla dina fina syskon. Ta hand om dig och stor kram från en anonym trogen bloggläsare.

Helahea

Så skönt att du har en sån fin sambo och härliga vänner runt om dig.
Det behöver du verkligen i din situation.
Din pappa kommer en vacker dag vakna upp och inse vad han missat. Att se dig bli den självständiga unga vackra kvinna som du blivit.
Kram

Maritha

Kramar till dig! ! Din Pappa vet inte vad han går miste om och när han inser det kan det vara för sent! Det är hans förlust!! Kram

Maritha

Kramar till dig! ! Din Pappa vet inte vad han går miste om och när han inser det kan det vara för sent! Det är hans förlust!! Kram

Maritha

Kramar till dig! ! Din Pappa vet inte vad han går miste om och när han inser det kan det vara för sent! Det är hans förlust!! Kram

Sara

Du har helt klart rätt att vara arg, förstår inte hur man är funtad när man gör såhär mot Sina barn!!! Du är himla stark, önskar så att allt dethär aldrig hänt, hela din familj är värda bättre! Styrkekramar

jane

Kram <3

Loppan

Janelle, du behöver inte kommentera galenskaperna. Alla förstår att det berör dig och nämner du inte det så tror ingen att det är på grund av att du inte bryr dig utan på grund av att du inte vill skriva om det. Du ska skriva det du vill och känner för att skriva och vi förstår att du är mycket människa än det lilla vi får ta del av. Lita på din känsla och gör det du mår bra av!

Petra

<3

Anonym

Blir så ledsen av att läsa hur de uppfört sig! Hemskt! Men i slutändan är det helt deras förlust - du och sina syskon verkar helt underbara! Ni (och er fantastiska mamma) förtjänar verkligen inte att bli så illa behandlade!

Lina

Kram Janelle.

Förstår att det måste vara helt uppochner allting. Hoppas du får en fin sommar trots allt, och kom ihåg - what doesn't kill you makes you stronger.

Mitta

Bästa du <3

Ida

Varje gång jag läser din blogg tänker jag att du verkar vara en sådan omtänksam person som månar om både dina syskon och dina vänner. Måste vara jättejobbigt det som hänt men du har ju ingen skyldighet att berätta en massa om det. Hoppas att det kan ordna sig till det bästa för er, är ju tur att du har så många fina människor omkring dig.

Svandis Ros

Jag har skrivit på din mammas sida... även hos dig tidigare.

Jag älskar att se sammanhållningen mellan ni syskonen. Ni verkar alla ha så varmt hjärta och vara så otroligt kärleksfulla och förnuftiga.

Hoppas verkligen att du lyckas skydda dig på något sätt från allt det som sker, du kommer nog inte komma ur detta utan sår - men tvivla aldrig på dig själv.

Stor kram!

<3

monica

Kramar till dig och dina syskon. Skönt att ni har varandra och eran fantastiska mamma!

anna

kram från Bohuslän, ni är så fina du, alla syskonen o din mamma! kram anna som såg alla program med er på tvn

Greta

Jag fattar inte hur han kunde/kan göra så mot er. Helt jävla ofattbart. Jag blir obegripligt förbannad bara över att läsa det du och din mamma skriver, så jag kan inte ens tänka mig hur ni måste känna er. Otroligt starka är ni iallafall, hela bunten.
Stora kramar!!!!

Greta

Jag fattar inte hur han kunde/kan göra så mot er. Helt jävla ofattbart. Jag blir obegripligt förbannad bara över att läsa det du och din mamma skriver, så jag kan inte ens tänka mig hur ni måste känna er. Otroligt starka är ni iallafall, hela bunten.
Stora kramar!!!!