Husvagnen

Hej!

Nu var det ett tag sedan som jag bloggade. Men jag och Simon åkte till mamma och ungarna till husvagen :) Och sen dog mitt internet på mobilen så ja... det är min ursäkt ^^ 

Men husvagnen då. Jag har varit där några gånger förut. Men endast korta stunder. Så i år ville jag jättegärna komma ut och spendera en natt där. Så jag och Simon packade ihop oss på torsdagsmorgonen och åkte iväg och mötte upp min moster utanför badstället där vi skulle spendera dagen, sjön var helt igentäck av alger, och vi gick tillsammans in och mötte upp resten av  flocken i badhuset.
Att se mina syskons ögon och leenden när man kommer gående är ovärdeligt. Jag fylls av en sådan kärlek och ler med hela kroppen! 
Som  sagt så spenderades torsdagen med en massa bad,  åka fors, åka rutchbana, bada lite till. Vi åt lite därimellan också ;)
Ungarna ville ju vara med mig och Simon hela tiden. Vilket vi inte alls hade något emot. Men efter 20 gånger i rad i forsen blev vi lite trötta och vilade en stund i solen, hehe. 
Då badade dem i utomhuspoolen så de kunde ha koll när vi ville bada igen ^^ 
Jamie tycker ju att han är så häftig och cool att han gick bredvid poolen utan simring eller armpuffar. Vi sa åt honom flera gånger att gå därifrån "det är för djupt för dig" osv. Han gick på kanten och tittade ner och hoppade ner så han var inte lika tuff som han verkade vara. Dock tror jag inte han riktigt förstår det här med en trappa ner i vattnet. Högst upp är det ju ingen fara, där är vattnet bara till fötterna. Men om man hoppar frammåt, då blev det visst för djupt. hmm. Vi hörde Novalie skrika Jamies namn och jag for upp och dök ner i poolen och plockade upp en rätt chockad Jamie. Han blev såklart jätterädd och gömde ansiktet mot min axel när jag bar upp honom på land igen. Sen satt han länge utan att säga ett ord. Han bara gömde sig. Lillskiten. Tyckte synd om honom men nu har han lärt sig att den djupa delen får vänta tills han blir större. 
Förutom den lilla skräckupplevelsen så var allt frid och fröjd och alla hade roligt! 
Även mamma och min  moster Petra som passade på att bada för sig själva när ungarna villa bada med mig och Simon ;)
Även Jamie hade det kul i vattnet efteråt. Om han fick sitta i nåns famn eller på den allra grundaste delen där han bottnade. 
När vi kom hem gjorde vi mat, lax och potatis grillat i foliepaket. Hur gott som helst! Mätt som en plätt blev man, men man har ju alltid  plats  för lite  efterrätt. Grillade marshmallows!
 
 
När solen nästan försvunnit tog jag och Simon en kort promenad längst stranden. Det var väldigt lugnande och mysigt. Utsikten var så otroligt vacker. 
 
 
 
 
För att jag och Simon skulle ha någon plats att sova så gav Novalie upp sin sängplats och sov istället på andra sidan husvagnen med Trixie, Lovelia och Jordan. Den sidan har en dubbelsäng så det blev inte alls trångt för dem :) Mamma, Petra och Jamie sov i tält utanför.
Sov som en stock gjorde jag. Tills solen tittade fram och gjorde om husvagnen till en bastu. Då klev man upp.
Frukost utomhus i den strålande solen och sen iväg till samma badhus igen. Till ungarnas stora förtjusning!
 
 
 
 
Dock blev fredagens badstund inte lika lång för mig och Simon. Vi var tvungna att åka hem tidigare då vi skulle  till en kompis på kvällen och ha ett litet hejdå party då han ska till USA ett helt år. 
Men vi badade på i några timmar ändå. Ni kan då tro att man kände av att man hade badat hela dagen innan ;) Kroppen var seg och på vissa ställen hade man träningsvärk. Hehe. Men det var skönt att få svalka sig när solen var på bra humör och värmde. 
 
 
 
Vi hade det hur underbart som helst! Jag tänker försöka komma ut någon mer gång innan sommaren tar slut. Jag trivs så bra med min familj och det var supermysigt att få komma iväg till en annan vardag och bara ta det lugnt och inte tänka på så mycket annat än vad man gjorde för stunden. Härligt!

 
 
Åsa

Mysigt. Kul att följa er. Kram Åsa