Pepparkakshus

Hej!
 
Iår har jag gjort mitt andra pepparkakshus någonsin. Första gången jag gjorde det själv gjorde jag det tillsammans med min syster Patricia, det var för flera år sedan och radio var hemma hos oss och pratade. Vi flummade mest runt och jag tror att allt gick sönder.. heh
Iår hade jag Simon till hjälp, tack och lov. Jag är tydligen värdelös med  en spritser. Jag trodde att jag var bra men nej, allt bara kladdade  och hamnade fel och blev fult. Men jag var med och bestämde hur allt skulle se ut! 
Dekorera med småsmå hjärtan och snöflingor var jag bättre på så det kan jag ta åt mig äran för. Men se! Visst är det rätt charmigt? 
 
 
Simon tycker inte alls att det är snyggt men jag gillar det ^^ Jag tycker det är fint när det ser hemmagjort ut. 
 
 
I veckan fick vi ju även uppleva vår dag med snö...
Alltså man kan ju tycka att snön ska ligga kvar när den väl har kommit. Tråkigt nog så låg den bara en dag. Sen var allt borta efter natten. 
 
Jag själv är ingen person som gillar snö. Jag är ganska nöjd när det bara är lite kallt. Jag tycker inte alls om att åka skidor eller skridskor. Det enda jag tänker på när jag hör ordet "pulka" är att jag tjongade en pulka på näsan när jag var liten och blödde näsblod... 
Ja alltså klarar jag mig faktiskt med en vinter utan snö :) Konstig, jag vet. 
Men nu kände jag faktiskt att det var väldigt tråkigt att snön försvann. När den kom var jag lixom lite beredd på att den skulle stanna. För även om jag inte tycker  om att vara i snön så tycker jag om att se på snö. Det blir väldigt fint och ljust. :) 
Jag har hört att chansen finns att Uppsala  får en vit jul så vi får hålla tummarna för det!

 
Lisa

Jättefint och gulligt pepparkakshus :-D
Tycker det är finare när man ser att det är hemgjort o inte helt perfekt vad nu det är ;-)