Julen är förberedd och klar!

 Hejsan!
 
Idag hade jag ett par mysiga timmar tillsammans med min fina vän etta. Både hon och jag hade presenter kvar att köpta till våra respektive, så hon plockade upp mig hemma och så for vi iväg. 
Hon hade ganska klart för sig vad hon ville köpa så det fixade vi först. Jag hade en endast ett hum. Mer som en idé. Men vi fick tag på en present som jag är sjukt nöjd över! såklart kan jag inte skriva vad vi köpte då risken finns att någon utav killarna läser här ;) Men det är riktigt bra presenter!
Vi åkte sedan hem till mig och slog in presenterna. Simon jobbar natt idag och var inte hemma. Etta skulle hem till sin kille så då passade det perfekt att hon slog in sin present hos mig, på så vis fick han ingen chans att tjuvkika ;)
Men nu ekar kontot men jag har istället en härlig hög med presenter som jag är så otroligt nöjd över! Det här är min första jul som jag har varit ordentligt förberedd och faktiskt haft råd med julklappar. Förra julen var det knappt så alla fick presenter. Jag vet att det inte alls handlar om bara presenter över julen. Men jag tycker att det är så kul att jag kan bidra med presenter till mina syskon och få dela glädjen med att se deras miner när de öppnar sin present. Förhoppningsvis blir dem ju glada och då kommer det kännas så bra att det var jag som gjorde att dem blev så nöjda!

Allt är nu inslaget och ligger i kassar redo att åka hem till mamma. Simons presenter ligger under granen ^^ 
Många har frågat mig hur jag och Simon ska göra med julfirandet. Vi båda kommer att fira hos våra egna familjer, precis som förra året. Ingen av oss känner oss redo för att inte fira tillsammans med sin egna familj så vi delar på oss tills vi känner att vi kan fira tillsammans. Då kanske vi firar vartannat år hos hans familj och vartannat med min. Men just nu blir det uppdelat. Vilket vi båda är helt okej med, det känns bäst för oss båda. Vi kommer ha tid på morgonen på julafton att fira lite tillsammans. Äta julfrukost och byta presenter. 
 
Jag är sjukt taggad inför jul nu. Bara ett få dagar kvar!
Stressa inte upp er för mycket inför julen nu. Ni har fortfarande tid. Julen handlar inte om att allt ska vara perfekt. Utan att man ska ta vara på det finaste man har här i världen, sin familj. 
 
 
Godnatt!