Jul Jul strålande jul

Hej!
 
Sjuk igen.... Ja alltså det här med att jobba med barn tog hårdare än vad jag trodde ;) Jag har hört att folk säger att man lätt blir smittad den första tiden men inte kunde jag tro att jag själv skulle bli smittad. Men joda, fjärde gången på 4 veckor. Förkylning, feber, halsont och så förkylning igen. Jag kommer tacka barnen senare när jag har ett grymt imunförsvar! 
 
Idag då? Idag är det lördag den 13 december. Luciadagen. Jag hade en tanke på att kliva upp på morgonen och se luciatåget på tv, men jag gick och la mig alldeles för sent för det. Så istället såg jag det på kvällen. Det ger en sådan otrolig julkänsla. De sjunger så vackert och de ser så fint ut och allt är bara mys ^^ 

Under dagen åkte jag och Simon iväg till mamma för ett litet firande. Hon fyllde år i onsdags men eftersom att vi jobbade och hon var borta så fick hon bara ett sms på sin födelsedag ;) 
Hon ville inte ha något stort firande utan det var bara vi närmaste som kom och sa grattis. Mycket mys. 
Jag hittade en sådan otroligt söt tomtelyckta på Biltema som present. 

 
I köket stod Wetterholms Luciatåg framme: 
 
 
Den stora Lucian är mamma, den lilla är jag ^^ Alla barnen har fått en egen figur. Så himla sött. 
Mamma bjöd på hembakat och varm choklad. Sen snackade vi ett tag och bar fram julgranen och lite prydnader som jag och Simon får låna under julen. Jag vill ju ha en gran. Det spelar ingen roll hur den ser ut, men jag vill ha en. Så vi fick en rosa gran av mamma som hon tidigare har haft i tjejernas rum. Förra året tog den upp typ hela lägenheten men i den nya ser den bara skitsnygg ut! 
 
 
Vi fick också med oss en söt liten rosa bock, haha ^^ 
Varenda dekoration är silverfärgad eller metall och den är så fiiiin! 
Jag vet att det inte är en traditionell gran men jag gillar den.
 
Imorgon är det tredje advent! Iiih tiden går så fort! Snart är det jul!
 
Hejdå och godnatt!
 
Lisa

Vilken fin gran :-)