God Jul

Imorgon är det julafton. Dagen som man har fötberett sig på i en månad, om inte mer. Klapparna står redo, inslagna med snöre och etiketter. Snön lyser vit utanför fönstret. Barnen ligger förväntansfullt i sina sängar, dem försöker att vara så tysta de kan medan de lyssnar efter tomtens steg.

Imorgon kommer jag bli upplockad och hemkörd till min mormor och morfar. Där kommer jag möta resten utav min familj. Alla mina fina syskon som klätt sig så fint de bara kan. Dem kommer låtsas som att dem är tålmodiga, men egentligen kommer de sitta och undra när vi ska åka tillbaka hem till mamma. De har minsann lärt sig att tomten kommer strax efter att vi hunnit hem ;)
Jag ser verkligen fram emot julen. Jag längtar tills jag får se reaktionen från mina syskon när de öppnar sina presenter från mig. Jag längtar till den goda maten som min mormor lagar. Jag längtar till att få se mina syskons reaktion när tomten kommer.
Visst är relationen mellan barn och tomten spännande. Iallafall är den spännande hos familjen wetterholm. Hela året pratar dem om hur bra tomten är ioch vad dem längtar till jul. Hela julafton går åt till att vänta på tomten. Men så fort han tar det första steget innanför dörren så blir dem rädda och blyga ^^ Det är intressant hur omtyckt tomten är, sålänge han håller sitt avstånd. Självklart är jag inget undantag, när jag var barn var jag precis likadan ;) Tur att tomten är så snäll och förstående!
Nu ska jag låta mina ljusblå vila. Imorgon blir en lång och spännande dag.
Godnatt på er!
God Jul!

(Julkorten som jag och Simon fått från vå
ra familjer)