Vikarie Janelle

Hej!
 
Idag (onsdag) var det upp med tuppen, för idag var det dags för mig att åka iväg till Knivsta. Det är nämligen så att en jobbarkompis till min mamma sa till henne att hennes man ville ha vikarier till olika förskolor i Knivsta. Så ringde såklart dit och idag fick jag komma dit och prata med honom och vi bestämde att jag får börja jobba så fort jag skickat in mitt belastningsregister från polisen. Som jag har skickat efter men som såklart inte hann komma... ;) 
Ja det var inga konstigheter. Jag blev introducerad till hur dagarna på förskolorna kunde se ut, vad jag kunde förvänta mig utav lärarna och vad lärarna kunde förvänta sig utav mig :)
Allting kändes så bra och precis som jag precis hade tänkt mig att allt skulle fungera så jag känner mig inte alls nervös över att komma dit och vikariera. Känns bra med tanke på att jag någongång nästa år kommer börja plugga, då passar ett vikariejobb perfekt! 
Tack så jättemycket!
 
Dock så måste jag verkligen lära mig hur tågen här i Uppsala fungerar.. Alltså jag åker ju inte tåg längre. Enda gångerna jag åker är tillsammans med någon annan som har koll så jag slipper. Så imorse så vet jag inte riktigt om jag köpte rätt biljett. Men en biljett hade jag iaf! Ingen kontrollant kom så jag kunde inte fråga heller. 
Jag ska skaffa ett sånt där månadskort, det verkar mycket enklare att hantera :) Eller så är jag bara dum som inte fattar. Fast jag ringde till Simon och väckte honom och han hade inte heller koll, så vi säger att det är UL och SL som har dålig information och dåligt system ;) Det kan inte bara vara jag som blir förvirrad!
 
Nu är jag så jäkla taggad på att komma igång med att jobba och jag hoppas på massor av jobb framöver ^^ 
Nu är det dags för sängen. 

Ha en fortsatt trevlig vecka!
 
 
Anna A

GRATTIS!

Kolla med Mitta, hon har nog koll på biljetterna 😜

Sama

Härligt! Lycka till!!

Petra

Tjohoo, grattis!! 👍😀

Hanna

Vad roligt,ett perfekt jobb för dig! Läsa till förskollärare vore kanske något för dig 😊

Malin

Fy vad du är grym Janelle! Stort grattis! Du kommer vara bästa grymmaste vikarien!

anna

Vet att Hjärtstenens förskola i Alsike (ca 4 km från Knivsta) också söker vikarier. Kolla under Knivsta på arbetsförmedlingens hemsida så ska där finnnas en annons.

Linda

Tips! Uppsala kommun har en vikariepool för förskolan.
http://www.vardochbildning.uppsala.se/sv/Utbildning/Vikariera-i-forskola/

Linda

Nu är det kris på vikarier i poolen pga av förkylningar & magsjuka härjar i Uppsala. Så vill du jobba, hör av dig till dom!